ارسال 830 ميليون مترمکعب گاز از مخزن سراجه به خطوط سراسری

830 ميليون مترمکعب از گاز ذخيره شده در مخزن سراجه قم در124 روز گذشته برداشت و به خطوط سراسري ارسال شد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مديرعامل شرکت انتقال گاز ايران در بازديد از تاسيسات ذخيره سازي سراجه، گفت: با وجود ظرفيتي که در بخشهاي عملياتي و تعميرات و ساير بخشهاي پشتيباني منطقه سه عمليات انتقال گاز وجود دارد، سال آينده را بهتر و با امنيت خاطر بيشتري سپري مي کنيم.

محمدعلي امام افزود: با توجه به اين که عمليات پالايشگاهي نيازمند دانش فرآيند و آشنايي به رفتار گاز در شرايط عادي بوده، توجه به آموزش بخصوص در زمينه هاي بهره برداري ، فرآيند و مخازن ضرورت حياتي است.

وي با مثبت ارزيابي کردن عملکرد تاسيسات تقويت فشار گاز سراجه تاکيد کرد: بهتر است در جذب نفرات آموزشي در اين زمينه ها بويژه نيروهاي بومي و محلي توجه ويژه اي صورت گيرد.

به گفته وي، تمام موانع، مشکلات و چالشها به دست پرتوان نيروهاي متخصص منطقه رفع خواهد شد و اين نيروها با رعايت دقت و بصورت هوشمندانه مي توانند در پيشبرد و ارائه راهکارهاي جديد نقش آفرين باشند.

*تزريق روزانه 10 ميليون مترمکعب گاز به مخزن سراجه

مدير منطقه سه عمليات انتقال گاز در ادامه اين بازيد، به ارائه گزارش درباره انجام فعاليتهاي صورت گرفته در زمينه تعميرات، بازرسي فني و بهره برداري پرداخت و آمادگي اين منطقه را براي آغاز عمليات تزريق به چاهها بر اساس نياز ديسپچينگ تا سقف 10ميليون مترمکعب اعلام کرد.

هوشنگ مهردادفر گفت: اساسي ترين معضل بهره برداري از تاسيسات تزريق و برداشت اين است که  درباره رفتار چاهها در حوزه مناطق نفت مرکزي بطور کامل اطلاع رساني نشده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، گاز ، مخزن ، تاسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار