اعتراض به سياست‌های رياضت اقتصادی در فرانسه

شماري از مستمري بگيران در اعتراض به سياستهاي رياضت اقتصادي دولت فرانسه در پاريس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، سياستهاي رياضت اقتصادي فرانسوا اولاند رئيس جمهور سوسياليست فرانسه همچنان به مستمري بگيران اين کشور آسيب مي زند. به همين علت هزاران نفر از آنها در پاريس پايتخت فرانسه تظاهرات کردند.

يکي از تظاهرات کنندگان گفت: در سالهاي اخير قيمتها به شدت افزايش يافته است و اين دولت نيز تصميم گرفته است ماليات مستمري ما را افزايش دهد. در شرايط کنوني بسياري از مستمري بگيران پول کافي براي سيرکردن شکم خود ندارند. آنها ديگر نمي توانند چنين رفتاري را از طرف دولت تحمل کنند.

سياستهاي ضد مستمري بگيران دولت فرانسه تاثير شديدي بر جامعه اين کشور دارد، زيرا بيست و چهار درصد از جمعيت اين کشور يعني حدود شانزده ميليون نفر مستمري بگير هستند.

بسياري بر اين باورند سياستهاي اقتصادي دولت اولاند بيشتر از آنکه سوسياليستي و چپگرا باشد، راستگرايانه افراطي و نوليبرال است. در چنين اقتصادي عده کمي سود مي برند و شرايط به زيان اکثريت جامعه است.

يک بازنشته گفت: من سالها بازرس ماليات بوده ام. من از نزديک ديده ام که نابرابري چگونه در کشورمان رشد کرده است. در کشور ما ثروتمندان هر روز ثروتمندتر شده اند و از زماني که سياستهاي رياضتي اجرا شده است، فقط در سراسر اروپا گسترده تر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار