۳۹ : ۰۹ - پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
کد خبر: ۵۱۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۳

حفظ آب بدن فقط با نوشیدن روزی هشت لیوان آب انجام نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، علاوه بر آب آشامیدنی و نوشیدنی‌های سالم ، مواد غذایی ویژه‌ای هم می‌توانند به حفظ آب بدن کمک کند این مواد شامل 1- خیار : خوردن بهترین راه برای سم زدایی و حفظ آب بدن می‌باشد خیار حاوی 95 درصد آب است که به حذف مواد سمی و دفعی بدن کمک می‌کند.
 
هندوانه: میوه شیرین و لذیذ هندوانه دارای 95 درصد آب می‌باشد و هم چنین دریافت روزانه ویتامین c.a را بهبود می‌دهد این  مواد مغذی برای سلامت چشم مفید هستند.

3: توت فرنگی: توت فرنگی نه تنها به بدن، ویتامین می‌رساند بلکه آب بدن را نیز حفظ می‌کند این میوه حاوی 91 درصد آب می‌باشد که به طور قابل ملاحظه‌ای مایعات بدن را حفظ می‌کند  شما می‌توانید آن را در وعده عصرانه و یا به عنوان سالاد و چاشنی در کنار غذای اصلی استفاده  کنید.

4- ماست: استفاده منظم از ماست 80-85 درصد از آب مورد نیاز بدن را حفظ می‌کند و می‌تواند ویتامین b و کلسیم بدن را نیز تامین کند.

5- گوجه گیلانی: این ماده غذایی شیرین، ماده مناسبی برای حفظ آب بدن تا حدود 96 درصد می‌باشد شما می‌توانید گوجه گیلانی را در وعده‌های غذایی خوب در ساندویچ‌ها و سالاد‌ها استفاده کنید.

6- تربچه: تربچه علاوه بر اینکه می‌تواند ماده اصلی در سالاد های تابستانی باشد و به حفظ آب بدن کمک می‌کند حاوی آنتی اکسیدان CATECHIN است که از بدن در برابر رادیکال‌های  آزاد محافظت می‌کند.

7- فلفل دلمه‌ای: فلفل دلمه‌ای حاوی آب بسیاری  است این ماده همچنین شامل فولات و ویتامین K می‌باشد از این رو می‌توانید آن را در سالادها، پیتزا استفاده کنید.

انتهای پیام/
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر