ثبت رکورد جدید در عملکرد گروه کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران

گروه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در سال جاري با جابه جايي 33 ميليون تن کالا که نسبت به سال قبل 22 درصد افزايش نشان مي‌دهد رکورد جديدي به جاي گذاشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، رئيس هيئت مديره و مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران که در گردهمايي مديران ارشد گروه کشتيراني سخن مي‌گفت، افزود: عملکرد بخش کانتينر از نظر واردات و صادرات کالا 21 درصد و در بخش حمل فله و کالاي عمومي 30 درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

محمدحسين داجمر تعداد کشتي هاي ناوگان را در حال حاضر 157 فروند با ظرفيت بيش از 5.2 ميليون تن اعلام کرد و گفت: گروه کشتيراني در تعداد سفر 23 درصد و در کرايه حمل 11 درصد افزايش عملکرد داشته که در نوع خود در شرايط موجود کم نظير است.

داجمر ، عملکرد شرکت ‌هاي گروه را در سال 93 مثبت ارزيابي کرد و اظهار داشت: کشتيراني درياي خزر به حمل 2.2 ميليون تن دست يافت که نسبت به سال 92 حدود 11 درصد افزايش نشان مي‌دهد. اين شرکت در تعداد سفرهاي انجام شده 20 درصد و در ميزان حمل نيز با 26 درصد رشد مواجه بوده است.

وي با بيان اينکه کشتيراني والفجر با جابه‌جايي 2.7 ميليون تن کالا،رشد 33 درصدي نسبت به سال قبل داشت، افزود: از سوي ديگر شرکت کشتيراني پتروشيمي نيز با رشد 99 درصدي در جابه‌جايي کالا، 86 درصد در کرايه حمل و 106 درصدي در تعداد سفرها، عملکرد قابل قبولي را از خود به جاي گذاشت.

مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران فعاليت شرکت خدمات دريايي و مهندسي کشتيراني قشم را هم مثبت ارزيابي کرد و يادآور شد: اين شرکت موفق به حمل 4.7 ميليون تن کالا شده است.

به گفته داجمر شاخص قيمت سهام شرکت‌هاي گروه کشتيراني در سال 93 مثبت بوده و از اعتبار مناسبي در تالار بورس برخوردار بوده است.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در ادامه اظهار داشت: با خريد و بکارگيري 4 فروند شناور فراساحل در کشتيراني والفجر در سال 1393 اين شرکت در مجموع داراي 6 فروند کشتي فراساحل ‌است که اوايل سال 1394 و با ورود دو فروند کشتي خريداري شده ديگر به 8 فروند افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: با اجراي اين برنامه راهبردي ، گروه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران جوان ترين و مدرن ترين ناوگان فراساحل کشور را دارا خواهد بود.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران سرمايه گذاري و توسعه پايانه صادراتي و ترانزيتي مراغه، توسعه فعاليت‌هاي بندر ساليانکا و راه اندازي سيلوي‌هاي غلات، توسعه فعاليت‌هاي سوخت رساني در منطقه از طريق مشارکت با طرف هاي خارجي و خريد و بکارگيري يک فروند کشتي سوخت‌رسان، ساخت مخازن ذخيره سازي سوخت در منطقه سلخ قشم را ازعملكردهاي اين شركت اعلام كرد.

همچنين توسعه فعاليت‌هاي مربوط به تعميرات ادواري در يارد تعميراتي پرشيا هرمز و تعمير 53 فروند انواع کشتي در سال 1393 و پيگيري اجراي طرح ايرانيزه کردن فرايند نيروي انساني بخش تانکر کشتي‌هاي گروه، واگذاري سهام ترجيحي کارکنان از طريق پرداخت نقدي بدهي‌ها به سازمان خصوصي سازي و دريافت مبالغ از طريق اقساط از کارکنان از ديگر فعاليت‌هاي گروه کشتيراني اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار