ارز آوری 57 ميليارد ريالی صادرات کالا از منطقه ويژه اقتصادی سرخس

امسال صادرات کالا از منطقه ويژه اقتصادي سرخس بيش از 57 ميليارد ريال ارزآوري داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: تا پايان بهمن امسال 9 هزار و  665 تن کالا به ارزش 57 ميليارد و  140 ميليون ريال از گمرک سرخس صادر شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن  114 درصد افزايش داشته و از نظر ارزش تغيير نکرده است .

صادقي گلمکاني افزود: در مجموع مراودات کالا از جمله صادرات ، واردات  و ترانزيت در گمرک سرخس امسال 96 هزار و 982 تن کالا به ارزش 10 هزار و هفت ميليارد و 455 ميليون ريال بوده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 37درصد و از نظر ارزش 53 درصد  افزايش داشته است.

وي گفت: مجموع مراودات کالا در گمرک سرخس در مدت مشابه پارسال 70 هزار و 582 تن به ارزش 6 هزار و 530 ميليارد و 706 ميليون ريال بود.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت : انواع مصالح ساختماني از قبيل ميلگرد ، سيمان و گچ ، مواد پتروشيمي ، موکت پشم شيشه و انواع مواد خوراکي عمده اقلام صادراتي امسال از منطقه ويژه اقتصادي سرخس بوده است.

صادقي گلمکاني افزود: عمده مقاصد صادراتي اين کالاها ، کشورهاي آسياي ميانه به ويژه ترکمنستان ، تاجيکستان و نيز عراق و افغانستان است.

سرخس در شمال شرق خراسان رضوي و هم مرز با ترکمنستان است .

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، صادرات ، کالا ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار