در سال 93؛

25 هزار بشکه به توان توليد نفت شرکت ملی مناطق نفتخيز جنوب افزوده شد

حميد دريس گفت: شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب امسال موفق شد 25 هزار بشکه نفت در روز به توان توليد خود اضافه کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدير امور فني شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت : شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب امسال ضمن نگهداشت توان توليد و جبران افت طبيعي ميدانها موفق شد 25 هزار بشکه نفت در روز به توان توليد خود اضافه کند.

حميد دريس افزود: اين افزايش توان توليد در حالي است که اين شرکت در سال 93 موفق شد بيش از 100 درصد برنامه توليد نفت خام خود را محقق کند.

وي گفت : برنامه توليد امسال به صورت افزايشي بسته شده بود که در اين مدت نه تنها کاهش و افت طبيعي توليد چاهها به ميزان 282 هزار بشکه در روز جبران شد بلکه پايه توليد در پايان سال افزايش يافته است.

مدير امور فني شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت : پايه توليد در اول فروردين امسال 2 ميليون و 939 هزار بشکه در روز بود که اين رقم در پايان بهمن به 2 ميليون و 965 هزار بشکه در روز رسيده است.

دريس با بيان اين که ميزان پايه توليد سال 1394 هنوز نهايي نشده است افزود : به طور قطع اين برنامه نيز به شکل افزايشي بسته خواهد شد.

مدير امور فني شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت : هدف از اين اقدامات رسيدن به سقف توليد 3 ميليون بشکه در روز در گستره عملياتي اين شرکت است.

شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در گستره اي به وسعت بيش از 400 هزار کيلومتر مربع در استان خوزستان و بخش هايي از استان هاي فارس ، بوشهر و کهگيلويه و بوير احمد در زمينه توليد نفت ، گاز و مايعات گازي فعاليت دارد و حدود 80 درصد نفت کشور را توليد مي کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار