رئیس اپل می‌خواست کبدش را به جابز دهد!

در کتاب زندگینامه استیو جابز بنیانگذار اپل آمده است: در سال 2009 زمانیکه وی سالهای پایانی عمرش را سپری می‌کرد، تیم کوک، مدیرعامل کنونی اپل برای اهدا کبد به وی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛   سی ان ان، در بخشی از زندگینامه بنیانگذار اپل که پیش از انتشار کتاب "چگونه استیو جابز شدم" پخش شده آمده است، در سال 2009 تیم ‌کوک نگران از وضعیت سلامتی جابز برای اهدای خون به وی به بیمارستان رفته و مشخص شده گروه خونی وی با جابز یکی است.

پس از بررسی‌ بیشتر پزشکان گفتند کوک می‌تواند بخشی از کبد خود را به جابز اهدا کند و این پیوند برای هر دوی آنها احتمال موفقیت‌ بالایی خواهد داشت.

کبد یک عضو رشد‌ کننده است و کبد تیم ‌کوک می‌توانست مجددا رشد کرده و به اندازه قبلی بازگردد و تکه ای که کوک به جابز اهدا میکرد نیز می‌توانست به اندازه نرمال برسد.

این در حالی است که براساس این زندگینامه استیو جابز با این موضوع مخالفت کرده است.

تیم کوک در کتاب زندگینامه جابز می‌گوید: او قبل از اینکه بخواهم در این باره پیشنهاد دهم حرف مرا قطع کرد و گفت: من هرگز اجازه نمی‌دهم این کار را انجام دهی.

جابز سرانجام یک عمل پیوند کبد موفق انجام داد اما در سال 2011 به دلیل سرطان درگذشت.

تیم ‌کوک مخالفت جابز با دریافت کبد از وی را از روی فروتنی خواند گفت: طی 13 سالی که استیو را می‌شناختم او فقط چهار یا پنج بار سر من فریاد زد و آن مورد یکی از آنها بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کبد ، رئیس ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.