در پی جنجال روز گذشته در فینال لیگ برتر والیبال؛

افشاردوست: جنجال بازی دیروز ارتباطی با والیبال نداشت/فرخی: مسئله میزبانی اهمیت زیادی نداشت+فیلم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: دیدار فینال بدون حاشیه برگزار شد ولی در پایان بازی و در حین اهدای جوایز روی سکوها تشنج ایجاد شد.

جنجال بازی دیروز ارتباطی با والیبال نداشت/سال آینده مراسم بهتری برگزار خواهیم کرد

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در خصوص حواشی بعد از بازی 2 تیم پیکان و شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: این اتفاق بین تماشاگران 2 تیم نبود و تمام حوادث منتسب بود به تماشاگران تیم شهرداری ارومیه که باعث شروع این جنجال شد که فکر می‌کنم حتی مرتبط با والیبال هم نیست یعنی دلیل این جنجال‌ها نه والیبال بود، نه به دلیل باخت تیم شهرداری ارومیه.

شاید می‌شد این مشکلات را مدیریت کرد و اجازه نداد که جنجال‌ها به اینجا برسد. تماشاگران تیم شهرداری ارومیه از راه دور آمده بودند و خسته بودند اینها همه باعث فشار عصبی می‌شود. من فکر می‌کنم می‌شد دوستان ما این موضوع را مدیریت کنند ولی متاسفانه این موضوع باز شد و تماشاگران ارومیه جنجال کردند اما ماموران نیروی انتظامی زحمت کشیدند و مشکل را برطرف کردند.

وی در ادامه درخصوص محل برگزاری دیدار فینال هم گفت: ما از چند روز قبل با همکارانمان در یگان ویژه و حراست مجموعه ورزشی آزادی جلسات و بازدیدهایی را داشتیم و کل موضوع را با آنها بررسی کرده بودیم و جای هیچ شبهه‌ای برای برگزاری در این محل نبود. ما سالن 12 هزار نفری را از مدت‌ها پیش برای این بازی آماده کرده بودیم ولی به علت برگزاری جام جهانی فوتبال هنرمندان کف سالن را خاک ریخته بودند برای چمن مصنوعی ما خیلی با دوستانمان صحبت کردیم که خاک را از کف سالن جمع کنند و ما به اجبار در این سالن بازی کردیم.

دبیر فدراسیون درخصوص برگزاری بازی فینال در تهران هم گفت: ما در جلسه شورای لیگ در اول فصل در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و 4 تیم را به میزبانی تهران می‌گیریم برای اینکه ما با کیفیت بالاتری بازی‌ها را بررسی کنیم تا سال‌های گذشته این بازی‌ها در آزادی برگزار می‌شده و مشکلی هم نبوده. این توجه اگر یک کمی تحمل داشتیم می‌توانستیم کارها را بهتر انجام دهیم.

افشار دوست در خصوص توزیع جوایز هم اظهار داشت: قطعا در آینده مراسم بهتری برگزار خواهیم کرد.

**فرخی: پلیس باید برخورد بهتری داشت/مسئله میزبانی خیلی اهمیت نداشت

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پیرامون بازی روز گذشته تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه گفت: بازی که به حمدالله خوب بود و داوری و شرایط بازی خیلی خوب بود ولی متاسفانه اتفاقاتی افتاد که مربوط به جزئیات بازی نمی‌شود.

علی فرخی درخصوص حواشی بازی فینال در ادامه بیان کرد: ظاهرا درگیری پیش آمده بین بعضی از تماشاگرها و نیروی انتظامی بوده است ولی باید این جنجال‌ها مدیریت می‌شد و موضوع ختم به خیر شود ولی باید بعضی افراد بیشتر حوصله می‌کردند.

وی درخصوص برگزاری مسابقه فینال در تهران هم گفت: طبق برنامه ریزی که از قبل انجام شده و طبق جدول بندی و قرعه کشی این بازی در تهران برگزار شد و فکر نمی‌کنم مسئله محل برگزاری مسابقه خیلی مسئله مهمی باشد زیرا نه به نحوه بازی نه به داوری اعتراضی داشتند نه به چیز دیگری چرا که آنها 2 ست را بردند.

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص مسائل و درگیری‌های پیش آمده هم اذعان کرد: باید دید شرایط به چه شکل خواهد بود خدا را شکر امسال که به پایان رسید و باید دید در سال آینده چه طور برنامه ریزی خواهد شد البته من یک توصیه می‌کنم که ما باید به سمت تخصصی کردن پلیس برویم چرا که خیلی افراد که در ورزش هستند و ناراحت هستند که باید با آنها برخورد بهتری صورت گیرد چرا که بعضا افراد کارشناس و متشخص هم در بین هواداران وجود دارند.

**یوسفی: ما پیگیر قضایا خواهیم بود

یوسفی: مدیر عامل باشگاه والیبال شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، از مسئولان باید سوال کرد که چرا مسابقات را در چنین جایی برگزار می‌کند و از نیروی انتظامی هم باید پرسید که چرا با هوادارانی که 800 کیلومتر راه آمده‌اند اینگونه برخورد می‌کنند. آیا این ورزش سالم است؟

وی درخصوص تشویق هواداران گفت: فحاشی نشده است و ما فقط تشویق می‌کردیم وظیفه نیروی انتظامی کنترل بازی بود. مطمئن باشند این قضایا پیگیری می‌شود ما شهر عاشقان والیبال هستیم و این را هم به دنیا هم ثابت کردیم.

لازم به ذکر است؛روز گذشته در پایان مسابقه فینال لیگ برتر والیبال که با قهرمانی تیم پبکان تهران به پایان رسید، تماشاگران به شدت معترض ارومیه که نسبت به نتیجه بازی اعتراض داشتند، با یکدیگر درگیر شدند. حتی حضور نیروی انتظامی در سالن هم مانع ناآرامی آنها نشد. زد و خورد به حدی بود که چهره چند تن از آن‌ها به شدت خونی شده بود و از روی سکوها به روی زمین پریدند.

چند نفر از تماشاگران ارومیه که به شدت عصبانی بودند به سمت جام‌های قهرمانی حمله کردند و خواستار نابودی آن‌ها بودند اما بازیکنان شهرداری ارومیه مانع انجام این اقدام شدند. تماشاگران ارومیه که در زمین حضور داشتند، حتی با فشار ماموران امنیتی حاضر نبودند سالن را ترک کنند.

احمد یوسفی مدیرعامل باشگاه و سایر دست‌اندرکاران این تیم نیز سعی داشتند جو سالن را آرام کنند اما در نهایت راه به جایی نبردند و در نهایت مسئولان برگزاری جام‌ها را جمع کردند و نور پرژکتورهای سالن را کم کردند تا همه بروند.

بازیکنان تیم شهرداری تبریز هم که برای کسب عنوان سوم به زمین آمده بودند بعد از دیدن این صحنه سالن را ترک کردند.

همچنین تماشاگران پیکان در گوشه‌ای از سالن مقابل رختکن بازیکنان خود تجمع کرده‌اند. اوضاع به حدی نابسامان بود که هیچ کس نمی‌دانست چه کار کند. تماشاگران ارومیه به سمت خبرنگاران هجوم آورده و خواستار مصاحبه با دوربین‌های تلویزیونی و بیان اعتراض خود بودند.

این زد و خورد در خارج از سالن والیبال نیز ادامه پیدا کرد.
 
فیلم حواشی دیدار پیکان و شهرداری ارومیه
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار