چگونگی انتقال ترشحات چشم به بینی

مجرای اشکی چشم معمولا به مرور زمان برطرف می‌شود و معمولا با اشک ریزش از یک یا هر دو چشم همراه است.

محمد کی پور، متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: مجرای اشکی چشم ترشحات چشم را به بینی منتقل می‌کند و یکی از شایع‌ترین انواع انسداد چشمی از نوع مادرزادی است. معمولا در اکثر موارد تا پیش از یک سالگی برطرف می‌شود ولی در صورتیکه تا 18 ماهگی رفع نشود درمان‌های خاص جراحی توصیه می‌شود.

وی افزود: عموما این پدیده ناشی از عدم تکامل مجرای اشکی در نوزادان است که به مرور زمان برطرف می‌شود و معمولا با اشک از یک یا هر دو چشم همراه ست.معمولا ماساژ کیسه اشک پیشنهاد می‌شود.

کی پور بیان کرد: معمولا به والدین گفته می‌شود با شستن دست‌ها گوشه‌ی داخلی چشم‌ها را ماساژ داده و به ویژه انجام کمپرس آب گرم این‌ها به باز شدن مجاری کمک می‌کند. در صورتی که انسداد پیدا کند عمل مصنوعی مجرا انجام می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: معمولا در صورت بروز عفونت ترکیبات آنتی بیوتیک تجویز می شود و در صورت مشاهده‌ی هرگونه التهاب، قرمزی و اشک ریزش و حساسیت شدید به نور باید فورا به درمانگران مراجعه شود و در بزرگسالان اشک ریزش شدید توام با درد شدید حالی از نوع اکتسابی است که انجام عمل BCR توصیه می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: چشم ، کمپرس ، آب ، ماساژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار