اوباما در پیام نوروزی خطاب به ایرانیان مدعی شد:

امسال بهترین فرصت برای ترسیم روابطی جدید است/ نباید فرصت تاریخی کنونی را از دست داد

رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که بارها در گذشته گفته ام معتقدم کشورهایمان باید بتوانند این مسئله (هسته ای) را به صورت مسالمت آمیز از طریق دیپلماسی حل کنند. امروز همین خطر وجود دارد.

اوباما خطاب به ایرانیان: امسال بهترین فرصت برای ترسیم روابطی جدید استبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن نوروز برای مردم و مقامات کشورمان پیامی ویدیویی ارسال کرد.

او در این پیام امسال را بهترین فرصت در چند دهه گذشته برای ترسیم روابطی متفاوت بین ایران و آمریکا دانست. وی تصریح کرد گفتگوهای هسته ای ایران و غرب به پیشرفتهایی منجر شده است اما همچنان شکافهایی باقی است.

در بخشی از این پیام آمده است: همانطور که بارها در گذشته گفته ام معتقدم کشورهایمان باید بتوانند این مسئله (هسته ای) را به صورت مسالمت آمیز از طریق دیپلماسی حل کنند. امروز همین خطر وجود دارد. 

وی افزود: ممکن است دیگر به این زودی، چنین فرصتی فراهم نشود. به باور من، کشورهای ما (ایران و آمریکا) فرصتی تاریخی در اختیار دارند تا این مسئله را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند. نباید این فرصت را از دست بدهیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد ایران و آمریکا در لوزان سوئیس به مذاکره مشغولند و هنوز بر سر برخی مسائل اختلاف نظر دارند. قرار است امروز نیز "جان کری" و "محمدجواد ظریف" -- وزرای خارجه آمریکا و ایران -- در لوزان ملاقات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۲:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
سلام.به نظر من بزرگترین مشکل دنیای غرب وامریکا نداشتن صداقت با خود ودیگران است.واقع بین نیستند .ذهن درست اندیش نمی توانند داشته باشند.چون خود پسندهستند.بهترین سیاست درستی وانسانیت داشتن است.کسی که انسانیت داشته باشد.هرگذبه حق وحقوق دیگران تئادی نمی کند.واز انسان وانسانیت دو است.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
amirali
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
مسئله هسته اي هم اگه حل بشه چيزي از دشمني آمريكا با ايران كم نميشه...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
ایران از لحاظ دیپلماسی مشکلی ندارد .
این شما هستید که در حل مشکلات به حاشیه می روید وفکر می کنید که تحریم به ایران اسلامی فشار آورده است
نه اینطور نیست .در طول تاریخ مردم ایران همیشه با تخاصم مخالف بودند وهمیشه دوست دارند که مشکلات را از راه مسالمت آمیز حل کنند زمانی که مغولها با وحشی گری وارد کشور ما شدند
در طی زمان با فرهنگ اسلامی عجین شدند وخود نمونه بارزی از فرهنگ اسلامی شدند به گونه ای که آثار هنری اسلامی بزرگی از خود خلق کردند . نمونه بارز آن مسجد گوهر شاد مشهد می باشد
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۱۸:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
توافق که حاصل شدبا اسرائیل هم حساب وکتاب داریم نمیزاریم قصر در بروند
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۷:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
سنگ اندازی صهیونیسم در مذاکرات، باعث کند شدن این روند می شه یا شایدم اصلا توافق نشه!!
Yemen
محمود
۱۲:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
سلام
و برای از دست ندادن این فرصت است که جنابعالی تحریم های یکجانبه را یکسال دیگر تمدید کردی !!! واقعا که منم بعنوان یک ایرانی به این باور رسیده ام که نباید فرصت را از دست داد .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
امریکا به خاطر سیطره سیاسی صهیونیستی برسیاست امریکا نمیتواند تصمیم گیری کند ومشکلات همچنان باقی خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
آمريكا ميداند كه جمهوري اسلامي به معناي واقعي كلمه اتحاد مردم و دولت است و به همين دليل پيام به مردم ايران توجيه دارد و اين دموكراسي واقعي است. ولي در خود آمريكا چنين چيزي وجود ندارد و معني ندارد مثلا تا حالا نشده كه در سالگرد كريسمس از طرف ما پيامي به مردم آمريكا داده شود و در باره مذاكرات هسته اي با آنها صحبت شود چون چنين حركتي خنده دار است و در واقع دولت و مردم آمريكا يك مجموعه واحد نيستند و دموكراسي در آنجا يك شوخي است
Iran (Islamic Republic of)
ضد اسرائیل
۲۰:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
آقای اوبامای به اصطلاح صلح طلب و حامی تروریسم داعش، بدانید در ایران کسی مخالف توافق نیست بلکه شماها در آمریکا مخالفهای نمایشی داری یعنی آمریکا کشوری بی خود، زورگو و متلاشی شده هست پس ایران کشوری غنی و پر استعداد میباشد و مخالفان ایران را اصلا متهم نکن فهمیدی یا نه.
آخرین اخبار