دیپلمات ارشد اروپایی:

احتمال حصول توافق هسته‌ای در آینده نزدیک اندک است

مذاکرات فشرده هسته‌ای در لوزان در جریان است و پیام‌هایی متناقض از سوئیس به گوش می‌رسد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" یک مقام ارشد اروپایی -- که نخواست نامش فاش شود -- پنجشنبه احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای را در آینده نزدیک اندک دانست. او در گفت‌وگو با "رویترز" مدعی شد تهران حاضر به مصالحه نیست.

وی در این باره گفت: "بر خلاف آنچه ایرانیان درباره حل و فصل 90 درصد از اختلافات مطرح می‌کنند، چنین چیزی درست نیست. ما هنوز به حصول توافق نزدیک نیستیم."

"باراک اوباما" -- رئیس جمهور آمریکا -- نیز با ارسال یک پیام ویدیویی خطاب به مردم و مقامات کشورمان فرصت کنونی حل و فصل اختلافات هسته‌ای را "تاریخی" توصیف کرده است. ایران و گروه 5+1 می‌کوشند تا چند روز آینده زمینه را برای امضای توافق جامع هسته‌ای فراهم کنند. بر اساس مندرجات این توافق احتمالی، غرب 10 سال بر فعالیتهای هسته‌ای کشورمان به دقت نظارت می‌کند و تحریمهای سازمان ملل نیز معلق می‌شود.

"اوباما" در حالی از "تاریخی" بودن فرصت پیش رو صحبت می‌کند که یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در "واشنگتن" روز پنجشنبه اعلام کرد اگر اختلافات هسته‌ای ایران و غرب در موعد مقرر حل و فصل نشود، "اوباما" و کنگره برای تشدید تحریمهای ایران همکاری خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار