افزایش نسبی بهای نفت؛

نفت برنت 45 دلار در هر بشکه معامله شد

بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار آسيا تحت تاثير وفور عرضه نفت به بازار و افزايش ارزش دلار در نوسان بود.

نفت برنت 45 دلار در هر بشکه معامله شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه آوريل با ده سنت کاهش چهل و سه دلار و هشتاد و شش سنت معامله شد در حالي که هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مه با سيزده سنت افزايش، چهل و پنج دلار و پنجاه و شش سنت داد و ستد شد.

ريک اسپونر، تحليلگر مسايل بازار نفت در موسسه سي ام سي مارکتس مستقر در سيدني درباره وضعيت بازار گفت:" نوسانات چندان زياد نيست  و معامله گران و سرمايه گذاران بازار همچنان نگران پيامدهاي مازاد عرضه نفت به بازار هستند."

سطح بالاي عرضه طلاي سياه در آمريکا و در ديگر نقاط جهان اصلي ترين عامل نگراني سرمايه گذاران بازار نفت محسوب مي شود چرا که اين مسئله موجب شده است از ژوئن گذشته تا کنون  نفت خام بيش از نيمي از ارزش خود را از دست بدهد. تحت تاثير همين پديده بهاي نفت خام در اواسط اين هفته به پائين ترين سطح خود از ماه مارس سال دو هزار و نه رسيد.

ريک اسپونر خاطر نشان کرد کويت براي آرام کردن تنشهاي موجود در بازار نفت اعلام کرد سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک) چاره ديگري جز حفظ سطح کنوني توليد ندارد با اين حال اين مسئله تاثيري در افزايش اعتماد سرمايه گذاران نداشت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، در شرايطي که سطح عرضه نفت به بازار همچنان بالا است ارزش دلار آمريکا نيز در برابر ديگر ارزهاي مهم بين المللي افزايش يافته است. استنباط تحليلگران بازار نفت از گزارشي که بانک مرکزي آمريکا روز چهارشنبه  منتشر کرد اين بود که مسئولان اين نهاد مالي آمريکا قصد ندارند با افزايش نرخ بهره سياست هاي خود را عادي کند. تحت تاثير همين تصميم، ارزش دلار آمريکا نيز تا اندازه اي سقوط کرد و همين مسئله موجب افزايش داد و ستدهاي نفتي به دلار شد با اين وجود خيلي سريع بار ديگر ارزش دلار آمريکا بالا رفت و به اين ترتيب بازار طلاي سياه از اين عامل حمايتي موقت نيز بي بهره ماند.

وزارت انرژي آمريکا نيز روز چهارشنبه از افزايش بيش از دو برابري ميزان پيش بيني شده ذخاير هفتگي نفت اين کشور خبر داد و با اين کار فشار بر بازار نفت را بيشتر افزايش داد. پيش بيني شده بود ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته چهار ميليون و چهارصد هزار بشکه باشد، اما ذخاير نفت خام اين کشور نه ميليون و ششصد هزار بشکه افزايش داشت.

روز پنجشنبه در ساعت پاياني فعاليت بازار نفت نيويورک هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمديت با هفتاد سنت کاهش به چهل و سه دلار و نود و شش سنت رسيد در حالي که روز چهارشنبه يک دلار و بيست سنت افزايش يافته بود. در بازار لندن نيز هر بشکه نفت برنت با يک دلار و چهل و هشت سنت کاهش به پنجاه و چهار دلار و چهل و سه سنت رسيده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، افزایش ، قیمت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار