عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اما و اگرهای یکپارچه سازی بیمه‌ها/ همدلی برای یکپارچه سازی بیمه‌ها رخ نداده است

میرگلوبیات گفت: متاسفانه علیرغم اینکه یکپارچه سازی بیمه ها در قانون برنامه پنجم توسعه آمده بود اما به علت عدم هماهنگی و اختلاف نظر سازمان‌های بیمه‌گر هنوز با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این قانون هنوز محقق نشده است.

شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه با گذشت یک سال و نیم از اجرای قانون یکپارچه سازی بیمه‌ها این مهم به علت اختلاف نظر سازمان‌های بیمه گر هنوز محقق نشده است و این در حالی است که این موضوع نقش موثری در موفقیت طرح تحول سلامت نیز دارد.

وی گفت: سازمان‌های بیمه هر کدام آیین نامه‌های خاص خود را دارند و با توجه به اینکه منافع آنها با یکپارچه شدن تحت الشعاع قرار می‌گیرد در برابر قانون یکپارچه سازی بیمه‌ها مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون سازمان تامین اجتماعی چندان تمایلی به یکی شدن با سایر بیمه‌ها نداشته است، خاطر نشان کرد: نقش بیمه‌ها در روند پیشرفت اهداف طرح تحول سلامت روشن است و اگر براساس قانون برنامه  پنجم توسعه یکپارچه سازی بیمه‌ها تاکنون رخ داده بود بیشتر مشکلات ناشی از عملکرد بیمه‌ها از جمله معوقات و پوشش دهی خدمات در طرح تحول برطرف می شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار