برای کنترل وزن در ایام عید این نکات را رعایت نمایید

میهمانان و میزبانان در انتخاب سایز شیرینی دقت کنند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد در ایام عید به منظور کنترل وزن خود در مصرف مواد غذایی اعتدال را رعایت نمایند به دلیل آنکه مشکلات و بیماری‌های مرتبط با تغذیه به دلیل تکرار و استمرار خطا در این زمینه به وجود می‌آید.

وی افزود: در صورتیکه فرد به اصطلاح هله هلو  خور محسوب گردد، در آخر سال باید منتظر بافت چربی بر روی بدن خود باشد اما اگر این خطاهای تغذیه‌ای به صورت موقت توسط افراد اتفاق بیفتد مشکلی برای وی به وجود نخواهد آمد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: خطاهای تغذیه‌ای به شکل اضافه وزن خود را نشان می‌دهد و این مسئله در ایام عید دو برابر می‌شود و فرد در پایان فروردین و اردیبهشت ماه با اضافه وزن مواجه می‌گردد اما در صورتیکه فرد دارای سبک زندگی سالمی باشد و مصرف 2 وعده سبزیجات، 2وعده لبنیات کم چرب به همراه مصرف اندک تنقلات پرکالری را در برنامه غذایی خود بگنجاند در ایام عید با مشکلی مواجه نخواهد بود.

نیستانی با اشاره به نکاتی در خصوص تغذیه درایام عید اظهار داشت: افزایش وزن فرد در ایام عید به شرایط اولیه فرد بستگی دارد و فرد باید سعی کند که بدن در ایام عید به میزان زیادی از حالت تعادل خارج نشود بدین منظور میزبانان و میهمانان در انتخاب شیرینی دقت کنند و شیرینی های با سایز کوچک را انتخاب نمایند.

وی عنوان کرد: در صورتیکه فرد به مجالس متعددی در ایام عید می‌رود، ضرورتی ندارد در هر میهمانی از تمام بسته‌های پذیرایی استفاده کند و وی هر ماده غذایی را در یک میهمانی مصرف نماید همچنین افراد در ایام تعطیلات نوروز فعالیت بدنی داشته باشند این فعالیت بدنی را روزی نیم ساعت به صورت پیاده روی انجام دهند.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت، فعالیت بدنی به مدت نیم ساعت آن هم 5 روز در هفته را به افراد توصیه می‌کنند با گنجاندن این مسئله در ایام نوروز می‌توان آن را به عادتی در طول سال تبدیل کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار