استاندار سيستان و بلوچستان اعلام كرد

کلنگ‌زنی طرح پتروشیمی در بندر چابهار در فروردین 94

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: طرح ساخت مجتمع پتروشيمی در بندر چابهار فرودين ماه آغاز و چراغ صنعت در استان روشن می‌شود و به آينده منطقه آزاد بايد خوش‌بين باشيم.

کلنگ‌زنی طرح پتروشیمی در بندر چابهار در فروردین 94به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، علي اوسط هاشمي در شوراي برنامه ريزي استان اظهار داشت: براي گازرساني به اين پروژه و ديگر شهرهاي استان از چهار منبع مالي توانسته‌ايم هزينه اين طرح را تامين کنيم و تاکنون 50 درصد بودجه اين پروژه  تامين شده است.

اوسط هاشمي به پهلوگيري کشتي 66 هزار تني در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: امکان پهلوگيري 6 هزار و 600 کاميون 10 تني در بندر چابهار فراهم شد و 13 هزار و 200 شغل ايجاد شده است كه آن هم تنها با يک کشتي امکان پهلوگيري کشتي‌هاي بالاي 80 هزار تني هم در اين بندر وجود دارد و سنگين‌ترين و وزين‌ترين آنها هم متصور است.

وی افزود: براي توسعه بندر چابهار نياز است تا شبکه ريلي استان احياء شود و براي ساخت 300 کيلومتر از چابهار تا ايرانشهر کارگاه مستقر شده و همين امسال نيز 120 ميليارد تومان براي بحث شبکه راه آهن استان تزريق شده است.

استاندار سيستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بايد شبکه ريلي استان احياء شود ، زيرا توسعه بندر چابهار به اين مهم بستگي دارد و در رقابت با ديگر کشورها به اين شبکه نياز داريم و ترانزيت براي تجارت بسيار مهم و موثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار