در برخورد با سکته قلبی چه باید کرد؟

اولین اقدام در برخورد با این افراد این است که این داروها مصرف شوند.

 دکتر حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سکته قلبی به علت مسدود شدن یکی از شاخه‌های شریان کرونری‌ ایجاد می‌گردد که با علائمی چون درد شدید در قفسه سینه، جناق( از اناف تا آرواره‌ها) و یا تنگی نفس غیر عادی همراه است گاهی دراین شرایط فرد دچار حمله قلبی می‌شود که شدت آن از سکته قلبی کمتر است. همچنین تعریق شدید و بی هوشی نیز از علائم دیگر این وضعیت هستند.

وی ادامه داد: اولین اقدام برای برخورد با این شرایط این است که فرد داروهایی چون آسپرین و یا قرص‌های زیر زبانی استفاده کند و در شرایط استراحت کامل قرار گیرد نکته بسیار مهم این است که تحت هیچ شرایطی نباید فرد به تنهایی به مرکز درمانی مراجعه کند و نیاز است که فردی در انجام برخی امور به وی کمک کند.

 این متخصص در خصوص توصیه‌هایی عنوان کرد: تا حد امکان لازم است میزان قند و فشار فرد اندازه گیری شود اگر بیمار به حالت هوشیار قرار دارد او را در وضعیت نشسته قرار داده و لباس و کمربند او را باز کند.

 گفتنی است: اقدامات کمک‌های اولیه در برخورد با این اتفاق در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته است سطح ساده  توسط افراد عادی از طریق ماساژ و تنفس مصنوعی صورت می‌گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.