قزوین؛

مرخصی سارقان تا 15 فروردین ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین براساس تدابیر اندیشه شده و با نظارت دادستان شهرستان‌های استان، هیچ سارقی تا 15 فروردین نباید مرخصی برود و البته این موضوع با حساسیت و دقت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سال نو و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها به ویژه در این ایام، زندانیان محکوم با شرایط قانونی به مدت 15 روز مرخصی میروند.

وی افزود: بخشنامه شرایط اعطای مرخصی به زندانیان از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده و بر همین اساس نیز مرخصیها اعطاء می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: محکومان جرائم سرقت اعم از مسلحانه، عادی و یا کیفقاپی، آدمربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، اسید پاشی و اخلال در نظام اقتصادی از این مرخصی مستثنا هستند.

وی تصریح کرد: سارقان از موضوع مرخصی ایام تعطیلات نوروزی مستثناء هستند، هیچ سارقی تا 15 فروردین نباید مرخصی برود از این رو اغماض و رأفتی در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در مرخصی افرادی که به دلیل پرونده‌های قاچاق عمده دستگیر شده‌اند نیز باید محدودیت مرخصی اِعمال شود.در واقع انتظار این است که در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه طوری عمل نشود که حضور برخی از زندانیان در جامعه امنیت مردم را با مشکل و یا خللی روبرو کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.