معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه 14

این روزها شاید به همراه خانواده در حال برنامه‌ریزی تعطیلات نوروزی باشیم که از خود می‌پرسیم اگر از تهران خارج نشویم پس به کجا برویم؟

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محدوده کنونی منطقه‌ 14 که در جنوب شرقی تهران واقع است پیش از قرن حاضر بیرون از حصار ناصری و تنها شامل هسته‌های روستایی دولاب و سلیمانیه بوده است اما با گسترش مراکز مسکونی در شرق تهران و اطراف آن بعد از جنگ جهانی دوم این منطقه نیز در راستای دو محور این منطقه نیز در راستای دو محور شرقی (خیابان پیروزی) و جنوبی (خیابان 17 شهریور) ساخته شد و محله‌های آن شکل گرفت.

این منطقه نیز مانند دیگر مناطق تهران از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است که از جمله آنها بوستانه پارکهای فراوان در سطح منطقه است.

بوستانهای کاج، ترنج، قصر فیروزه، گلزار شهدای گمنام، هفتم تیر، جهانبخش و پارک بسیج، سمیه،‌فتح،‌شکوفه ابیانه،‌ چهارباغ،‌ارتباطات،‌گلسار،‌ اشکان،‌ محوطه دانش و محوطه زیتون است و اماکن تاریخی آن نیز قبرستان ارامنه بقعه چهل تن، بازار گل شهید محلاتی، خانه سوژه دکتر معین، مسجد بقیه‌الله، کوشک وثوق‌الدوله(باغ سلیمانیه) قبرستان زرتشتیان است.

هر ساله در تعطیلات نوروزی آلودگی ترافیک شلوغی و تردد خودروها بسیار کمتر است و در واقع می‌توان گفت: تهران آرام است و شهروندان می‌توانند با آشنا شدن با اماکن گردشگری تعطیلات نوروزی خود را کنار خانواده سپری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار