فرمانده ارشد ناتو:

غرب باید تمامی گزینه‌ها از جمله ارسال سلاح را برای اوکراین مد نظر داشته باشد

"فلیپ بریدلاو" معتقد است روسیه برای مقابله با دولت اوکراین از تمامی ابزار‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "فلیپ بریدلاو" -- فرمانده ارشد "ناتو" -- با حضور در کنفرانسی در شهر "بروکسل" اظهار داشت غرب باید از تمامی حربه‌های ممکن -- از جمله ارسال سلاح -- برای پشتیبانی از دولت اوکراین استفاده کند. "بریدلاو" -- ژنرال نیروی هوایی آمریکا -- معتقد است روسیه از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به دولت اوکراین فروگذار نمی‌کند.


"بریدلاو" درباره چگونگی تعامل غرب با اوکراین گفت: "فکر می‌کنم آمریکا و سایر کشورهای غربی نباید گزینه‌ای را در تعامل با اوکراین از نظر دور نگه دارند. ... از تاکتیک‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی بر ضد اوکراین استفاده می‌شود؛ پس فکر می‌کنم ما هم در غرب باید از تمامی ابزار‌هایمان برای ارائه پاسخ مناسب استفاده کنیم. آیا این راهکار وضع را بی‌ثبات می‌کند؟ پاسخ مثبت است. اما اقدام نکردن ما هم می‌تواند به بی‌ثباتی منجر شود."


فرمانده ارشد "ناتو" تصریح کرد اطلاعات "ناتو" از ایجاد تغییرات نظامی نگرانکننده در اوکراین حکایت دارد. وی در این باره گفت: "همچنان شاهد حضور ناراحتکننده عناصر دفاع هوایی، فرماندهی و نظارت، تجدید قوا و تأمین قطعات جدید از مرزی هستیم که عبور از آن بسیار آسان است. پس درباره اجرای توافق آتشبس "مینسک" نگرانی‌هایی وجود دارد."


اروپا و آمریکا روسیه را به حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را بر ضد مسکو به اجرا گذاشته‌اند. روسیه نیز غرب را متهم می‌کند با تحریک دولت اوکراین می‌خواهد جای پای خود را در این کشور مستحکم کند.

برچسب ها: اوکراین ، روسیه ، ناتو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار