کورکر: در حال ايجاد اجماع دوحزبی در مورد طرح بررسی توافق با ايران هستم

سناتور جمهوریخواه اعلام کرد در حال ایجاد اجماعی قاطع و دو حزبی در آمریکا است که بر اساس آن کنگره باید هر توافق هسته‌ای نهایی با ایران را بررسی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «باب کورکر» سناتور آمریکایی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی‌اس نیوز گفت در حال ایجاد اجماعی قاطع و دو حزبی در مورد طرح خود است که بر اساس آن کنگره باید هر توافق هسته‌ای نهایی با ایران را بررسی کند. 

کورکر افزود: «ما در حال ایجاد اجماعی قاطع و دو حزبی هستیم تا در پایان پیش از آنکه اقدامی انجام شود کنگره بتواند این توافق را آن طور که معمول است بررسی کند و بگوید آیا تحریم‌ها باید لغو شود یا خیر.» 

سناتور کورکر همچنین بار دیگر ابراز امیدواری کرد بتوان به توافقی پایدار دست یافت که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. 

در عین حال، او در مورد تمایل دولت اوباما به دادن امتیازهای زیاد ابراز نگرانی کرد. 

سناتور کورکر در ادامه مدعی شد: «من کسی را نمی‌شناسم که خواستار توافقی مبتنی بر مذاکره با ایران نباشد؛ توافقی که خوب و ماندگار باشد. من فکر می‌کنم این نگرانی از روز اول وجود داشته است که ما در حال حرکت از موضع ابتدایی خود به طرف موضع ایران باشیم. بنابراین نگرانی که وجود دارد این است که دولت آمریکا به جای توافقی مناسب، بیشتر به دنبال توافق کردن باشد.» 

کمیته روابط خارجی سنا ۱۴ آوریل (25 فروردین) در مورد این طرح رای گیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
اجماع دو حزب باطل ، برای تضمین منافع یک گروه باطل ، صهیونیزم بین الملل !
آخرین اخبار