باشگاه خبرنگاران بررسی می‌کند

کارمزد کارتخوان‌ها در دست‌اندازهای شورای پول و اعتبار

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با توجه به استهلاک این دستگاه‌ها و نیاز به دریافت هزینه‌ای لازم، مبلغ دریافتی از کارتخوان‌ها تنها به اندازه دو پیامک فارسی است.

گزارش///////////////کارمزد کارتخوان ها در دست اندازهای شورای پول و اعتبار
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شهریور ماه بود که محسن قادری مديرعامل شاپرك در نشستی خبر با بیان این‌ که باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد، گفت: با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، در نظر داریم با هدفمند کردن این کارمزدها یارانه آن را حذف کرده و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

پس از آن "ناصر حکیمی" مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ضمن تایید این خبر، گفت: با توجه به استهلاک این دستگاه ها و نیاز به دریافت هزینه ای لازم، مبلغ دریافتی از کارتخوان ها تنها به اندازه دو پیامک فارسی است.

و مقرر شد این طرح از اول آبان 93 اجرایی شود اما با توجه به مخالفت دولت و بازخوردهای مردم اجرایی نشد.

اما در پی اعلام این خبر، دارندگان این دستگاه ها عکس العمل های متفاوت و اغلب منفی در این خصوص داشتند که منجر به تعویق افتادن اجرای این طرح بود. 

دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص کارمزدهای دستگاه های کارتخوان گفت: بحث کارمزدها از اردیبهشت ماه 93 مطرح و طبق برنامه باید از اول آبان ماه سال گذشته اجرایی می شد اما با توجه به حواشی و طرح این موضوع در هیئت دولت، مقرر شد که این موضوع مجدد در شورای پول و اعتبار مطرح و بررسی شود و تا زمانی که در شورا مصوب و تائید نشود به مرحله اجرا نخواهد رسید.

همچنین طبق آخرین اظهار نظر "ناصر حکیمی" مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: اجرای این طرح در دستور کار شورای پول و اعتبار است اما تاکنون هیچ گونه اظهار نظر جدی در این خصوص از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۰:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
اگر کارت خوان ها پولی شد .من داشتن پول همراه خودم را ترجیح خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
این کار اشتباه محضه و تبعاتی که به دنبالش داره به مراتب زیانش بیشتره . اول استفاده ی مردم از پول نقد به جای کارت . که هزینه چاپ و از بین رفتن پول خیلی بیشتره . همکاری نکردن مغازه ها و صاحبان کارتخوان ها . دوگانگی . در کل به ضرر جامعه و دولته . باید اصلا مزایایی گذاشت که دیگه هیچ کی پول نقد همراه نداشته باشی . همه جا و همه چی بشه کارتی
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۳:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
خب همین چند تومان میشه خیلی بانک مرکزی از همه جا درآمد کسب میکنه چ میشه هزینه های اونجا برای تعمییر و خدمات این کارتخوانها استفاده کنه واقعا بعضی وقتی آدم تاسف میخوره چرا اینقدر سیاست ها شده بانک محوری و پول محوری والا تا الان شده بگن سودهای خودپردازا زیاد بوده و باید کارمزدش کم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۲:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
چرا بنده بعنوان دارنده یا همان پذیرنده دستگاه کارت خوان از سیستم بانکی کشور زمانی که تا شش ساعت و در زمانهای پایانی روز حتی تا بیش از 12 ساعت مبلغی را که کارت کشیده ام و هنوز به حسابم واریز نشده باید هزینه ای را هم به عنوان کارمزد پرداخت کنم؟؟؟؟؟
آخرین اخبار