در پی جمع‌‌آوری مدارک مورد نیاز:

منندز به فساد مالی متهم می‌شود

سناتور دموکرات ضد ایرانی در یک شکایت رسمی به فساد مالی متهم خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه "پرس تی‌وی،" منابع آگاه از امکان اقدام قریب الوقوع وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تشکیل پرونده اتهام فساد علیه «رابرت منندز»، سناتور دموکرات این کشور خبر داده‌اند.


نشریه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع نزدیک به روند تحقیقات گزارش داد، دادستانی فدرال مستقر در واشینگتن برای شکایت رسمی از نماینده نیوجرسی در مجلس سنا آماده می‌شود.


قرار است وزارت دادگستری آمریکا تا چند روز آینده رابرت منندز، سناتور دموکرات این کشور را به سبب قبول هدیه در ازای پیشبرد اهداف تجاری یک اهدا کننده، به فساد مالی متهم کند.


دوست منندز در این پرونده یک متخصص چشم پزشک اهل فلوریدا به نام «سالومون مِلگن» است که گفته می‌شود منندز از اختیارات خود به نفع او سوءاستفاده کرده است.


مِلگن که ثروت هنگفتی دارد همچنین از هواداران سیاسی این سناتور در سال‌های گذشته به شمار می‌آید.


این در حالی است که این سناتور امریکایی اصرار دارد در بیش از ۲۰ سال نمایندگی خود در کنگره، همواره درست عمل کرده است. وکیل مدافع منندز نیز از اظهار نظر درباره این موضوع امتناع کرده است.


یک منبع نزدیک به روند تحقیقات همچنین گفته است منندز به سبب دخالت احتمالی در حمایت از منافع تجاری ملگن در یک قرارداد دولتی جمهوری دومینیک، تحت بازجویی قرار گرفته است. این سناتور دموکرات خواستار کمک مالی امریکا برای خرید تجهیزات پایش بندر برای جمهوری دومینیک شده بود و شرکت ملگن نیز هم زمان برای تأمین این تجهیزات با جمهوری دومینیک قرارداد داشت. منندز در سال ۲۰۱۳ مقامات امنیت داخلی کشور را تحت فشار قرار داد تا از تامین تجهیزات نظارت و بازرسی کالا و بار برای جمهوری دومینیک جلوگیری کند. اف بی‌آی نیز در ارتباط با تخلف احتمالی این سناتور امریکایی در سوء استفاده از نفوذ و اختیارات خود در وزارت امنیت داخلی، تحقیقات گسترده‌ای را صورت داده است.


منندز نویسنده یکی از طرح‌های ضد ایرانی برای بازبینی توافق هسته‌ای ایران به وسیله کنگره آمریکاست که مذاکره‌کنندگان امریکایی را به فشار بیشتر بر ایران ترغیب می‌کند.



برچسب ها: سنا ، منندز ، آمریکا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار