ماری هارف: 1+5 در مذاکره با ایران از اتحاد کامل برخوردار است/ برای توافق با ایران خطوط حداقلی تعیین کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام اینکه اعضای گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران از اتحاد لازم برخوردارند گفت خطوط حداقلی اعضای این گروه برای رسیدن به توافق، بستن راه‌های چهارگانه دستیابی به بمب هسته‌ای و یک سال فرار هسته‌ای است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران از اتحاد لازم برخوردار است. 

 هارف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر هیاتی از رژیم صهیونیستی به فرانسه و اثر آن بر مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: «جان کری وزیر خارجه و من باید بر روی این موضوع تاکید کنیم که تمامی گروه ۱+۵ در رسیدن به هدفمان که جلوگیری از دستیابی به تسلیحات اتمی است، متحدیم. هیچکدام از کشورهای ما نمی‌توانند قراردادی را امضاء کنند که معیارهای معتبر، فراگیر، بلند مدت وبا قابلیت راستی آزمایی را شامل نشود.» 

وی افزود: رئیس جمهور این فرصت را دارد که روز جمعه با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در این باره صحبت کند. اولاند با اوباما درباره توافقی که به دنبال آن هستیم هم نظر است. ما مطمئنیم می‌توانیم اتحادی را که در این مذاکرات به آن نیازمندیم و موضوع مهمی است، داشته باشیم.

وی افزود: «ما خطوطی اساسی داریم. ما گروه 1+5 خط قرمزی داریم: یک سال فرار هسته‌ای، بستن راه‌های چهارگانه دستیابی به بمب. این‌‌ همان چیزهایی است که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم. ما با چیزی کمتر موافقت نخواهیم کرد.» 

هارف ادامه داد: «همانطور که گفته‌ام ما از اتحاد لازم در اتاق مذاکرات برخورداریم. بسیاری به شکل علنی درباره این موضوع صحبت می‌کنند. ما بر روی آنچه که در واقعیت روی می‌دهد، تمرکز کرده‌ایم و به دنبال رسیدن به توافق هستیم.» 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سفر آتی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار وی با رئیس جمهور اوباما در کاخ سفید نشانه تاکید بر تعهد ما برای همکاری با این کشور برای مبارزه با داعش است.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار