هشتم مهرماه 93؛

غول پیکرترین هواپیمای جهان وارد ایران شد

هشتم مهر 93 اولین هواپیمای ایرباس 380 در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان ایرباس 380 است.این هواپیما دارای دو طبقه بوده و می‌تواند تا 550 مسافر را حمل کند.ایرباس 380 لقب غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا را یدک می‌کشد.

غول پیکرترین هواپیمای جهان وارد ایران شد

ایرباس 380

ابعاد بزرگ این هواپیما که وزن آن را به همراه مسافر ، بار و سوخت به بیش از 570 تن می‌رساند ، باعث شده تا طول باند مورد نیاز برای برخواستن هواپیما از زمین به 3000 متر برسد و تنها 41 فرودگاه در سراسر جهان قابلیت نشست و برخاست و پذیرش این پرنده را دارند.


غول پیکرترین هواپیمای جهان وارد ایران شد

کابین اکونومی مسافران ایرباس 380

ایرباس 380 به فرودگاهی با مسیرهای خزش با عرض بالا برای حرکت روی زمین ، بخش های امدادی ویژه در صورت وقوع حادثه و بخش های جت وی (Jet Way) برای تخلیه مسافران طبقه دوم هواپیما نیاز دارد.

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی امکان پذیرش این غول پرنده فراهم شده است.فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به راحتی این هواپیما را پذیرش کرده و به مسافران و خدمه پرواز آن سرویس دهی کند.

این پیشرفت سریع باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس 380 در تاریخ هشتم مهر عازم فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شود.

غول پیکرترین هواپیمای جهان وارد ایران شد

طبق اعلام برنامه پروازی این شرکت ، ایرباس 380 ساعت 16 در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
سال 93 یا 94 !؟
آخرین اخبار