آلرژی در فصل بهار و راهکارهای درمان آن

در مواردی که افراد آلرژی‌ بینی دارند می‌توانند همراه با آن آلرژی چشمی هم داشته باشند.

طوبی مومن متخصص آسم و الرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: الرژیهایی که در فصل بهار اتفاق می‌افتد معمولا این افراد به گروههای درختان که حالا می‌توانند خود را به شکل آلرژی بینی نشان دهد که معمولا با علائم آبریزش بینی یا خارش و در موارد شدیدتری با گرفتگی بینی خود را نشان می‌دهند و یا می‌توانند در خیلی از موارد افرادی که آلرژی بینی دارند، همراه با آن آلرژی چشمی هم داشته باشند، یعنی با علائم چشمی مثل اشک ریزش خارش قرمزی چشم می‌تواند همراه باشد.

وی بیان کرد: در مواردی که آلرژی می‌تواند قسمتهای تحتانی‌تر دستگاه تنفسی را درگیر کند و با علائم آسم خود را نشان دهد یعنی با علائم سرفه، تنگی نفس، خس خس معمولا مراجعه می‌کنند. آلرژی‌های فصلی معمولا در فصل بهار تابستان و اوایل پاییز هستند که بر اساس اینکه در کدام فصل اتفاق می‌افتد، حساسیت آنها به گرده‌های کدام گیاه باشد فرق می‌کند. آلرژی‌هایی که در فصل بهار اتفاق می‌افتند حساسیت آنها به گروه‌های درختان است، زیرا معمولا در این فصل درختان را گرده‌افشانی می‌کنند.

مومن‌ افزود: افرادی که این علائم را دارند، بهتر است یکسری اقدامات انجام دهند و آن وقتی است که وقتی بیرون می‌آیند ماسک بزنند یکسری ساعاتی در طول روز معمولا اوایل صبح مثل ساعت 10 و عصرها گرده‌افشانی میزان آن بیشتر است. در این مواقع اگر بتوانند و کار آنها طوری باشد که بتوانند بیرون نروند، این امر می‌تواند به آنها کمک کند.

این متخصص آلرژی تاکید کرد: از اوایل فصل که علائم شروع می‌شود، بهتر است مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند که درمانهای آنها معمولا یکسری درمانهای دارویی می‌باشد، راهکار دیگری که متخصصان آلرژی انجام می‌دهند، این است که تستهایی برای آنها را اجرا می‌کنند که بر اساس این تستها مشخص می‌کنیم که دقیقا به کدام گروها حساسیت دارند و اگر آن علائم با تست آنها مطابقت داشته باشد. بر اساس فصلی که علائم را دارند می‌توانند برای آنها در موارد شدیدتر واکسن را تجویز کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: آلرژی ، بهار ، تنگی نفس ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار