بهترین گل آسیا برای سردار ایرانی

جام ملت‌های آسیا 2015 در حالی برگزار شد که هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد قبول میزبانی نشده بود و این اولین بار بود که جام ملت‌های آسیا در کشوری خارج از آسیا اتفاق می‌افتاد.

بهترین گل آسیا برای سردار ایرانیبه گزارش خبرنگار ورشی باشگاه خبرنگاران، جام ملت‌های آسیا 2015 در حالی برگزار شد که هیچ کشوری به جز استرالیا نامزد قبول میزبانی نشده بود و این اولین بار بود که جام ملت‌های آسیا در کشوری خارج از آسیا اتفاق می‌افتاد.

پس از پایان این دوره از مسابقات سایت رسمی مسابقات، گل چرخشی سردار آزمون به قطر را به عنوان بهترین گل این جام معرفی کرد.

این گل در مرحله‌ گروهی و در دیدار ایران با قطر در دقیقه 4 بازی توانست سند زیباترین گل جام ملت‌های آسیا را به نام ایرانی‌ها بزند.

بر اساس اعلام سایت رسمی جام ملت‌ها، سردار یکی از بهترین بازیکنان این دوره معرفی شد. این سایت میانگین طول پاس‌هایی که این گلزن جوان در بازی قطر داد 8/5 متر بود و 59/70 درصد از پاس‌هایش صحیح بوده است.

همچنین سایت فیفا بعد از جام به تمجید عملکرد تیم ملی و سردار آزمون پرداخت. این سایت با تیتر "سردار آزمون ایران را به جمع 8 تیم پایانی فرستاد" نوشت با این که تیم ملی قطر در خط دفاعی خود کاملاً بسته و نفوذ ناپذیر بازی می‌کرد اما مهاجم جوان تیم ملی ایران در یک لحظه و با یک حرکت تکنیکی دفاع قطر را شکافت و توانست تنها گل بازی را به ثمر برساند.

آزمون 20 ساله متولد گنبد کاووس در فوتبال جام دوست روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با 7 گل از 6 بازی توانست لقب آقای گل این رقابت‌ها را کسب کند.

او در سال 1391 به تیم روبین کازان روسیه پیوست و اولین گل خود را در دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا در برابر تیم مولده به ثمر رساند.

در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان 2 گل زد و بهترین بازیکن زمین شد.
سردار در نقل و انتقالات تابستانی 2014 مورد توجه باشگاه‌های بارسلونا، لیورپول، میلان، یوونتوس و آرسنال قرار گرفت.

او یکی از امیدهای ایران در جام جهانی بود اما در نهایت در لیست نهایی کی روش جایی نداشت.

او در 17 سالگی وارد لیگ روسیه شد. استعدادیاب آرسنال او را در اسپانیا دید و آرسن ونگر به تحقیق درباره سردار پرداخت و در ایمیلی به باشگاه روبین گفت "ستاره جوانتان را می‌خواهیم، 2 میلیون پوند هم می‌دهیم."

اما وجود مدافع از جمله قانون اتحادیه فوتبال انگلیس مانع پیوستن او به آرسنال شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار