از ظرفیت‌ها و منابع سلامت به درستی استفاده نمی‌شود

در بخش بهداشت و درمان ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد، اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات ساختاری و مدیریتی از ظرفیت‌ها و منابع این بخش به درستی استفاده نمی‌شود.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: منابع موحودی که برای بهداشت و درمان در نظر گرفته می‌شود، اگرچه ناکافی است اما با همین منابع نیز می‌توان کارهای بزرگتر و بهتری را انجام داد.

وی با بیان اینکه ما به اندازه کافی در کشور نیروی متخصص و حتی منابع مالی داریم،‌تصریح کرد: اینکه از این منابع به درستی استفاده نمی‌شود موضوعی است که باید بری برطرف کردن آن اقدامات جدی‌تری صورت گیرد. 

لطیفی تاکید کرد: در بخش بهداشت و درمان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات ساختاری و مدیریتی از ظرفیت‌ها و منابع این بخش به درستی استفاده نمی شود. 

وی یادآور شد: به عنوان مثال در اغلب رشته‌ها و حوزه‌های پزشکی نیروی متخصص و کارآمد وجود دارد ولی توزیع این نیروها در سراسر کشور به درستی صورت نمی‌گیرد.

لطیفی گفت: همچنین در بسیاری از موارد پول به اندازه کافی وجود ندارد ولی این منابع صرف کارهای غیر ضرور شده و به طور شایسته استفاده نمی‌شود و یا اینکه به موقع و در زمان مناسب و در واقع در جائیکه به آن نیاز است به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار