بسیاری از پزشکان با مشکلات مالی زیادی دست به گریبانند

اگرچه اغلب پزشکان در شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار وضعیت خوبی دارند، اما بسیاری از پزشکان به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده با مشکلات مالی زیادی دست به گریبانند.

علیرضا حقانی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اغلب مردم اینطور تصور می کنند که همه پزشکان وضع مالی خوبی دارند و زندگی این افراد بسیار خوب و بدون هیچ مشکلی از نظر مالی است.

وی با بیان اینکه وضع همه پزشکان مانند هم نیست، تاکید کرد: اگرچه اغلب پزشکان در شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار وضعیت خوبی دارند، اما بسیاری از پزشکان به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده با مشکلات مالی زیادی دست به گریبانند.

حقانی با اشاره به اینکه پزشکان در مناطق دورافتاده تامین نمی شوند، تصریح کرد: پزشک یکسری حقوق تعریف شده و مشخص دارد که اگر این حقوق به درستی برآورده نشود، به طور قطع مشکلات زیادی برای جامعه، مردم و پزشک به وجود می آید.

وی گفت: باید ساز و کاری اندیشیده شود که پزشکان در مناطق مختلف به نسبت برابر و البته با توجه به شرایط کاری خودشان از امکانات برخوردار شوند و اینطور نباشد که در برخی از مناطق یک پزشک دهها میلیون تومان درآمد داشته باشد و در مناطقی دستمزد و حقوق یک پزشک از چند صد هزار تومان نیز تجاوز نکند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار