جهانگیری در بازدید از شیرخوارگاه مادر کرمان:

دولت و ملت باید با همکاری و همراهی یکدیگر در حوزه کمک به اقشار آسیب‌دیده گام بردارند

جهانگیری در سومین روز از سفر غیررسمی به استان کرمان، به همراه همسر خود در این شیرخوارگاه حضور یافت و دست مهر و عطوفت بر سر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این مجموعه کشید.

دولت و ملت باید با همکاری و همراهی یکدیگر در حوزه کمک به اقشار آسیب‌دیده گام بردارندبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور روز سه‌شنبه در سومین روز از سفر غیررسمی به استان کرمان، به همراه همسر خود در شیرخوارگاه مادر کرمان حضور یافت و دست مهر و عطوفت بر سر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این مجموعه کشید و در فضایی صمیمانه با آنان گفتگو کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین پس از بازدید، در جمع کارکنان این مرکز با تاکید بر اینکه دولت و ملت باید با همکاری و همراهی یکدیگر در حوزه کمک به اقشار آسیب دیده گام بردارند، اظهار داشت: باید همدلی و همزبانی دولت و ملت را در کارهای بزرگتر دنبال کنیم تا شاهد پیشرفت، توسعه و حل مسایل و مشکلات کشور باشیم.

وی گفت: هم اکنون در شرایطی هستیم که تحریم های ظالمانه موجب کاهش صادرات نفت و کاهش قیمت این فرآورده شده و این امر محدودیت هایی را برای دولت ایجاد کرده است.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: ما واقعیت را قبول داریم و برای کمک به مشاغل سخت و طاقت فرسا تلاش خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم کارهایی انجام دهیم که موجب دلگرمی بیشتر مشاغل مختلف از جمله افرادی که در مراکز بهزیستی کار می کنند، شود.

وی کمک به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را یک کار مهم و خداپسندانه توصیف کرد و گفت: دولت تدبیر و امید یکی از وظایف اصلی خود را کمک به افراد ناتوان و گرفتار آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌داند و تلاش می‌کنیم تا آسیب‌های اجتماعی را در کشور به حداقل برسانیم و اگر در جایی آسیب اجتماعی رخ داد دولت برای کمک به افراد آسیب دیده حضور جدی داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت برای کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی نیازمند کمک مردم نوعدوست و خیرین است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهزیستی باید با اطلاع رسانی بیشتر، کمک‌های مردمی را افزایش و از کمک خیرین مختلف که تمایل به همکاری در این زمینه دارند، استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در شیرخوارگاه مادر کرمان مددکاران، پرستاران، پزشکان و نیروهای بسیار خوبی فعالیت دارند که تلاش می‌کنند کمبود مهر مادری و عاطفه پدری را برای نوزادان و کودکان در این مرکز جبران کنند.

وی گفت: سعی می‌کنیم از منابع دولتی به این مرکز کمک کرده و امکانات استان کرمان را به گونه‌ای افزایش دهیم که بتواند به سایر استان‌ها بویژه جنوب شرق کشور خدمات خوبی ارایه کند.

گفتنی است؛ شیرخوارگاه مادر کرمان، 49 کودک بد سرپرست و بی سرپرست شامل 27 دختر و 22 پسر را تحت پوشش دارد و تنها مرکزی است که به صورت دولتی در کرمان اداره می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار