جهانگیری در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان:

طرح تحول نظام سلامت اثرات مثبتی در بخش بهداشت و درمان کشور داشته است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت اثرات مثبتی را در بخش بهداشت و درمان کشور بر جای گذاشته است، گفت: خدمات انجام شده در حوزه نظام سلامت کشور در راستای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده که فرمودند مردم جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

طرح تحول نظام سلامت اثرات مثبتی در بخش بهداشت و درمان کشور داشته استبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان با شماری از بیماران و همراهان آنها دیدار و گفت و گو کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین پس از بازدید از این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدهای پیشین از بیمارستان‌ها شاهد دغدغه مردم برای پرداخت هزینه‌ها و خرید و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای اعمال جراحی و سایر اقدامات درمانی بودیم که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکل برطرف شده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: البته کمبودهایی در سایر بخش‌ها وجود دارد که باید رفع شوند و دولت این موضوع را دنبال می کند.

وی درباره مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان و بازدید سال گذشته خود از این مرکز گفت: تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال برای کمک به این بیمارستان اختصاص داده شده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش قیمت و میزان صادرات نفت در سال گذشته شاهد کاهش درآمد دولت بودیم و به همین دلیل تامین کامل اعتبار اختصاص یافته به بیمارستان شهید باهنر کرمان محقق نشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: سال گذشته بودجه استان کرمان نسبت به سال 92 بیش از دو برابر رشد داشت و امسال نیز شاهد رشد بودجه استان خواهیم بود.

وی تکمیل طرح های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های سال جاری برشمرد و گفت: برای توسعه و تسریع ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و سایر طرح‌های مهم نیازمند همکاری و سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی هستیم.

جهانگیری تاکید کرد: دولت به گونه ای بسترسازی خواهد کرد که سرمایه گذارانی که اقدام به تکمیل طرح های نیمه تمام می کنند، سود ببرند.

وی با بیان اینکه استان کرمان نیازمند توسعه بیشتر است، اظهار داشت: متاسفانه حوزه درمانی این استان متناسب با سایر بخش‌ها پیشرفت نکرده که یکی از دلایل مهم آن عدم حضور بخش خصوصی در احداث و توسعه بیمارستان بوده است که امیدوارم سرمایه گذاران به بخش سلامت استان کرمان هرچه بیشتر از بخش های دیگر توجه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: به همت پزشکان و سایر دست اندرکاران عرصه سلامت وضعیت نسبی مناسبی در حوزه بهداشتی درمانی کشور ایجاد شده است.

جهانگیری بیان کرد: دولت برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان و توسعه امکانات و بخش‌های بیمارستان افضلی پور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار