حاشیه‌های موسیقی 93؛

ستاره‌های موسیقی ایران در جشنواره موسیقی تهران/ بازگشت «گلزار» به استیج موسیقی/ حاشیه‌سازی یک عضو مافقین برای یک کنسرت

جشنواره موسیقی تهران، جشن خانه موسیقی و توهین به حسین علیزاده از جمله اتفاقات شهریور ماه بود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران شهریور ماه ماه خانه موسیقی و جشنواره موسیقی تهران است.

6 شهریور گروه موسیقی "نگاه" به نفع بیماران معلول و نابینا دو شب متوالی در موسسه خیریه محک به اجرای برنامه پرداخت اما دو روز از اجرای خیریه گروه نگاه نگذشته بود که حاشیه‌ها حول آرامترین مرد موسیقی کلاسیک ایرانی چرخید.

رضا شایسته و گروه چکاوک که قصد داشتند کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار کنند چند روز مانده به اجرای خود به مشکلی برخوردند که این مشکل با اطلاع‌رسانی نزدیکان وی حل شد.

ماجرا به این شکل بود که شایسته تصمیم داشت در کنسرت خود قطعه‌ای از عماد رام را اجرا کند اما شایسته از حضور عماد رام در سازمان مجاهدین خلق و سوابق دیگر وی بی‌اطلاع بود و به محض باخبر شدن از آنها این قطعه را از لیست قطعات کنسرت خود حذف کرد. 

13 شهریور گروه کولی با انتخاب قطعاتی از موسیقی فلامینکو از هنرمندان و آهنگسازان مطرح دنیای موسیقی در تالار ایوان شمس به اجرا رفت.

سرپرست این گروه بر عهده بهروز فرمانی است اما با آغاز جشنواره موسیقی تهران گروه‌های مطرح موسیقی ایرانی و تلفیقی در عمارت مسعودیه اجرا رفتند که توجه علاقمندان موسیقی را به خود معطوف کردند.

در اولین شب از جشنواره موسیقی تهران حسین علیزاده به همراه محمد معتمدی قطعاتی را اجرا کردند.

در همین شب محمدرضا گلزار پس از مدتها دوری از استیج در کنار مرتضی پاشایی به روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی رفت و قطعه عصر پاییزی را با همراهی پاشایی اجرا کرد.

در دومین شب از جشنواره موسیقی تهران خانواده کامکار برای اجرای موسیقی به روی صحنه رفتند این اجرا در دو بخش برگزار شد. بخش اول مخصوص قطعات فارسی بود و در بخش دوم قطعات کردی اجرا شد.

پالتی‌ها در سومین شب از جشنواره موسیقی تهران اجرا رفت که از نکات قابل توجه ان حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنگ توسط پالتی‌ها بود.

گروه تنبور نوار شمس در روز چهارم جشنواره به روی صحنه رفتند.

کیخسرو و پورناظری سهراب پورناظری و طهمورث پورناظری از اعضای اصلی گروه شمس هستند.
همایون شجریان و برادران ناظریان در پنجمین روز از جشنواره موسیقی تهران به روی صحنه عمارت مسعودیه رفتند و در این کنسرت شجریان قطعات آلبوم " نه فرشته‌ام نه شیطان" از جمله قطعه پرطرفدار "چرا رفتن" و موسیقی سریال "وضعیت سفید" را اجرا کرد.

قطعه ای ایران آخرین قطعه‌ای بود که در این جشنواره توسط گروه قربانی اجرا شد.

18 شهریور روزبه نعمت‌الله با شعار انسان و زمین را رعایت کنیم با هدف حمایت از صلح و محیط زیست به روی صحنه نمایشگاه بین المللی رفت.

در این روز خبر پایان ممنوع‌الکاری فرمان فتحعلیان بعد از 5 سال منتشر شد وی خود را برای انتشار جدیدترین آلبومش آماده می‌کند.
در آخرین ساعتهای این روز جشن خانه موسیقی و افتتاحیه جشنواره موسیقی تهران با حضور هنرمناان موسیقی برگزار شد.

در 22 شهریور تور کنسرت بداهه نوازی حسین علیزاده و محمد معتمدی به تالار وحدت رسید.

آلبوم موسیقی تلفیقی اشارات نظر با صدای میلاد درخشانی بیست و سه شهریور منتشر شد.

اما بدترین اتفاق موسیقای 26 شهریور ماه افتاد که آن هم ممانعت ازورود سازهای حسین علیزاده در فرودگاه اصفهان بود و این امر به اعتقادی خیلیها موجب بی‌احترامی و توهین به این استاد موسیقی ایرانی شد.

در همین روز گروه موسیقی کامکار در حمایت از بیماران مبتلا به ام اس مدت دو شب در سنندج کردستان روی صحنه رفتند در طول این اجرا قطعاتی به زبان فارسی و کردی اجرا شد.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: ستاره ، موسیقی ، گلزار ، پاشایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار