طی پیامی؛‌

یونسی تولد پیامبر زرتشتیان را تبریک گفت‎

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی طی پیامی تولد پیامبر زرتشتیان‎ را تبریک گفت.

یونسی تولد پیامبر زرتشتیان را تبریک گفت‎به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تولد پیامبر زرتشتیان‎ را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

همزمانی تولد پیامبر زرتشتیان، اشوزرتشت باعیدنوروز را به فال نیک گرفته و این روز بزرگ را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان،تبریک و شاد‌باش می‌گویم.

مقام معظم رهبری در سخنانی تولد آیین زرتشت در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی مایه فخر و مباهات ملت ایران دانستند. ایشان به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الاهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند» (پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ١٣٧٥).

«زرتشت» پیامبری بود که مردمان ایران زمین را به توحید فرا‌خواند و ایرانیان را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد.

ایشان، خواهان همبستگی همۀ اقوام ایرانی بود بدین جهت ما مشاهده می‌کنیم که ایرانیان زرتشتی، همواره در طول تاریخ، از نوروز به عنوان عید ایرانی که انسجام‌بخش اقوام ایرانی است، حراست کردند.

«زرتشت»اولین پیام‌آور یکتاپرستی، صلح‌طلبی، رعایت حقوق‌بشر، راستی و درست‌کاری در جهان بود.

امروز، زرتشتیان عزیز اذعان دارند که سرزمین مادری‌شان؛ ایران، محل امن و آزاد برای عبادت و آسایش آنان است و آنها در کنار ایرانیان عزیز مسلمان و ادیان دیگر، در توسعه و شکوفایی این سرزمین، شرکت دارند.

از خداوند بزرگ، برای همه زرتشتیان عزیز، آرزوی بهروزی و سلامتی توام با موفقیت دارم.

انتهای پیام/
برچسب ها: یونسی ، پیامبر ، زرتشتیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار