مذاکرات هسته‌ای لوزان؛

نشست دوجانبه صالحی و مونیز به پایان رسید

نشست‌ دوجانبه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا به پایان رسید.

نشست دوجانبه صالحی و مونیز به پایان رسیدبه‌گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نشست‌ دوجانبه "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و "مونیز" وزیر انرژی آمریکا به پایان رسید.

شایان ذکر است؛ دور جاری مذاکرات هسته‌ای از امروز در لوزان سوئیس بین مقامات ایران و غرب آغاز شده است و تیم هسته‌ای کشورمان به این منظور شب گذشته وارد سوئیس شدند. 
 
 سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان در آغاز این دور با معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند.
 
گفتنی است؛ روز گذشته مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخیر اظهار داشت: مذاکرات خوبی داشتیم و اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که نیاز به تصمیم‌گیری جدی دارد و امیدوارم طرف مقابل بتواند تصمیم مناسبی بگیرد. بیشتر
 
همچنین «علی اکبر صالحی» در حاشیه مراسم ترحیم والده رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران، در ارزیابی از مذاکرات اخیر ایران با 1+5در لوزان سوئیس اظهار کرد: این دور از مذاکرات خوب بوده و روندی رو به جلو داشته است.بیشتر
 
مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بیش از دو سال است که برای دستیابی به توافقی همه جانبه درباره برنامه هسته ای ایران جریان دارد.

طرفین مذاکره کننده برای دستیابی به یک توافق سیاسی تا قبل از 31 مارس (11فروردین) و رسیدن به توافقی جامع در ارتباط با جنبه‌ای فنی این موضوع تا 30 ژوئن (9 تیر) امیدوارند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار