حبس منابع بانک‌ها بین برخی افراد و اشخاص در مؤسسات و شرکت‌ها

مستخدمین حسینی گفت: منابع بانک‌ها سقفی دارد اما متاسفانه به همین دلیل حبس منابع بانکی نیازهای جدیدی که برای بنگاه‌ها به وجود می‌آید شرکت‌ها نمی‌توانند از منابع جدید بانک‌ها استفاده کنند.

حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق حقوقی  بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در این خصوص معتقد است: به دلیل محدودیت‌های موجود، منابع بانک‌ها از سپرده‌های مردم است که این سپرده‌ها در مقاطع مختلف و بر اساس سیاست‌هایی که بانک مرکزی تدوین می‌کند، به صورت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و مردم پرداخت می‌شود که اگر این تسهیلات گردش سالمی داشته باشند و بتواند به موقع بازگشت داده شود، منابع بانک‌ها سر جای خودش است و علاوه بر این بانک‌ها نقدینگی‌های جدید ایجاد شده را جذب می‌کنند که موجب می‌شود، منابع جدیدتری به منابع قبلی که ناشی از اعطای تسهیلات است، ایجاد شود.  
 
معاون اسبق حقوقی بانک مرکزی افزود: مجموع این‌ سپرده‌ها می‌تواند منابع جدیدی را برای بنگاه‌های اقتصادی قرار دهد و موجب افزایش و رونق تولید و اشتغال در اقتصاد ملی را فراهم کند، اما اگر این اتفاق پیش نیاید منابع در اختیار تعدادی از افراد،بنگاه‌ها و شرکت‌ها قفل می‌شود.  
 
وی با بیان این نکته که منابع بانک‌ها بین یکسری افراد و اشخاص در مؤسسات و شرکت‌ها حبس شده، افزود: منابع بانک‌ها سقفی دارد اما متاسفانه به همین دلیل حبس منابع بانکی نیازهای جدیدی که برای بنگاه‌ها به وجود می‌آید شرکت‌ها نمی‌توانند از منابع جدید بانک‌ها استفاده کنند، بنگاه‌ها نمی‌تواند تولید خود را افزایش دهند و محصول بیشتری را وارد جامعه کنند و نتیجه آن می‌شود چون کالا در جامعه کمتر است  افزایش تورم را در پی خواهد داشت.   
 
مستخدمین حسینی تصریح کرد: به همین دلیل است که می‌گویند بانک‌ها حکم خون در رگ‌های اقتصاد ملی را ایفا می‌کنند و اگر این شریان‌ها خشک شود، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.   
 
اما اگر در گردش باشد می‌تواند برای اقتصاد ملی، استقلال و... مؤثر باشد و اینها همه‌ی علامت‌های مثبتی است که برای اقتصادی پویا و سالم مورد نیاز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار