به این میزان میوه خشک مصرف کنید

میزان مصرف میوه های خشک به مقدار غذای فرد بستگی دارد.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میوه های خشک نیز بخش عمده ای از خواص میوه های تازه را دارد این میوه ها فقط نسبت به تازه ی آن، ویتامینc کمتری دارد.

وی افزود: کمبود ویتامینc به خصوص در میوه های خشکی مانند کیوی که برش داده می شود نیز مشاه ده می گردد همچنین در میوه های خشک، ویتامینA نیز حفظ می شود علاوه بر آن آهن و کلسیم در آن وجود دارد، هر چند تاثیر نوع گیاهی آن به اندازه منبع حیوانی دریافت این ویتامین ها نیست.

این متخصص تغذیه با اشاره به میوه های خشک به عنوان تنقلات اظهار داشت: میوه های خشک جزء تنقلات بسیار مفید محسوب می شود و می توان آن را به جای بیسکویت، چیپس و پفک مصرف کرد مصرف انواع آن مانند انجیر خشک و برگ زردآلود علاوه برآنکه قند مورد نیاز را به بدن فرد می رساند املاح بدن را نیز تامین می کند.

کیمیاگر تصریح کرد: میزان مصرف میوه های خشک به مقدار غذای مصرف فرد بستگی دارند به طول معمول فرد می تواند به اندازه یک بشقاب کوچک یا نعلبکی از انواع این نوع میوه استفاده نماید البته زیاده روی در مصرف میوه های خشک نیز می تواند چاقی را برای وی به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: البته فردی که وعده شام خود را حذف می کند، می تواند از میوه های خشک به میزان زیاد استفاده نماید.


انتهای پیام/

برچسب ها: میوه ، تنقلات ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار