باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی "اردوغان"/ دنباله‌روی "ترکیه" از "عربستان"/ ایران هیچ‌گاه به دنبال تسلط بر منطقه نیست

رفتار "ترکیه" در "سوریه" و "عراق" و حمایت ناآگاهانه از عربستان در مسئله "یمن" نشان از تسلط بر منطقه دارد و آزاردهنده است یا سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران؟ اکنون کدام کشور در "یمن" دخالت نظامی می‌کند؟ "عربستان" و "ترکیه یا "جمهوری اسلامی ایران" که سخن در این زمینه بسیار است. ایران هیچ گاه به دنبال تسلط بر منطقه نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در گرماگرم حملات و تجاوزات جنگنده‌های عربستان و هم‌پیمانانش به "یمن"، "ترکیه" همسایه شرقی نجیب خود (جمهوری اسلامی ایران) را از اظهاراتش بی نصیب نگذاشت و اتهاماتی را مطرح کرد که دور از واقعیت بود. "ترکیه" اخیراً علاوه بر حمایت از تجاوز ائتلاف عربستان، ایران را به تلاش برای تسلط بر منطقه متهم کرد. "رجب طیب اردوغان" مسئول ارشد دولتی ترکیه هم در اظهارات قابل تأمل عنوان داشت: رفتار ایران، عربستان و ترکیه و کشور‌های عرب خلیج فارس را آزار می‌دهد.



در پاسخ باید گفت: شما که قصد حمایت لجستیکی از عربستان را دارید و در "سوریه" هم 4 سال تمام آموزش شورشیان را در مرزهای خود انجام دادید و واسطه‌ی انتقال صدها تن سلاح و تجهیزات شورشیان بودید و قصد سرنگونی دولت قانونی "بشار اسد" و قصد به هرج و مرج کشاندن "عراق" را داشتید و با نقش آفرینی "هاکان فیدان" به دنبال ضربه زدن به ملت‌های منطقه را داشتید، قصد تسلط بر منطقه را دارید یا جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی مظلوم است (بیشتر بخوانید).


رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی


نکته‌ی دیگری که باید "اردوغان" در نظر داشته باشد این است که آیا "ترکیه" که رویای (توهم) ایجاد "امپراتوری عثمانی" در منطقه را دارد و تظاهرات مسالمت آمیز میدان "تقسیم استانبول" در سال 2012 را به شدت سرکوب می‌کند و از تروریست‌های تکفیری حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی می‌کند رفتارش آزاردهنده است یا جمهوری اسلامی ایران که همواره بر مردم محوری و حمایت از ملل مسلمان تأکید دارد؟





رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی


رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی




*دنباله روی ترکیه از عربستان و آمریکا


مطلب دیگری که مطرح است و باید "رجب طیب اردوغان" بداند اینکه آیا تبدیل شدن به پایگاه نظامی آمریکا درمنطقه ( پایگاه نظامی "اینجرلیک") آزاردهنده است یا رفتار صبورانه جمهوری اسلامی با همسایگانش؟ هر چند ترکیه به دلیل مناسبتهای اقتصادی و برخی ملاحظات با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و خصوصاً عربستان همکاری می‌کند اما دنباله روی از عربستان به عنوان مأمور اجرایی آمریکا عاقبت تأسف باری به همراه دارد.


رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی



*حداد عادل: ترکیه با دنباله روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد


"غلامعلی حدادعادل" نماینده‌ی مجلس شورای اسلای در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: ترکیه با دنباله روی از آمریکا عظمت نمی‌یابد ( بیشتر بخوانید).


*آمریکا در یمن به دنبال چیست؟

آمریکا با حمایت از برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و ترکیه به دنبال پیگیری اهداف خود بوده و اقدام عربستان در یمن و دنباله روی ترکیه از عربستان نشان از تلاش ایالات متحده برای دست یافتن به اهداف خود در یمن و خصوصاً در موضوع جبهه مقاومت یمن ( انصارالله) است.

سردار جزایری: مردم یمن اجازه دخالت بیگانگان در مسائل داخلی کشورشان را به آمریکا و ارتجاع عرب نمی‌دهد

سردار سرتیپ پاسدار "سیدمسعود جزایری"  معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی پیرامون تحولات یمن و ضرورت هوشمندی ملت یمن در قبال توطئه‌های بلوک سلطه به‌ویژه آمریکا در قبال انقلاب و مردم این کشور، اظهار داشت:مردم یمن اجازه دخالت بیگانگان در مسائل داخلی کشورشان را به آمریکایی‌ها و ارتجاع عرب نمی‌دهند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره از حق و خواسته‌های مشروع و قانونی ملت‌ها دفاع می‌کند، تاکید کرد: هرگونه برخورد خشونت‌آمیز با مردمی که بر خواسته‌های مشروع خود پای فشاری می‌کنند را محکوم می‌کنیم.
 
رمزگشایی از اظهارات ضد ایرانی


جزایری افزود: امروز امواج بیداری اسلامی فراگیر شده است و استکبار جهانی از طریق اقدامات خشونت‌آمیز، متوسل شدن به جنایت و تروریسم، اشغال کشورها، جنگ و خونریزی، کودتا و امثال آن قادر نیست برای درازمدت جلوی خواست مردم را بگیرد (بیشتر بخوانید).


*کدام کشور در یمن دخالت می‌کند؟

رفتار "ترکیه" در "سوریه" و "عراق" و حمایت ناآگاهانه از عربستان در مسئله "یمن" نشان از تسلط بر منطقه دارد و آزاردهنده است یا سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران؟ اکنون کدام کشور در "یمن" دخالت نظامی می‌کند؟ "عربستان" و "ترکیه یا "جمهوری اسلامی ایران"  و کدام کشور با جنگنده‌هایش حضوری مستمر در آسمان یمن دارد که سخن در این زمینه بسیار است. ایران هیچ گاه به دنبال تسلط بر منطقه نیست.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار