«امین حیایی»؛ بازیگری که ستاره شد

«امین حیایی» بازیگر سینما و تلویزیون برای به عهده گرفتن نقش‌های اول و مهم در سینما تلاش زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، امین حیایی خواننده و بازیگر سینما و تلویزیون متولد 19 خرداد 1349 در محله قیطیریه تهران است. 

امین حیایی از سال 1370 به عرصه بازیگری وارد شد و جزو بازیگران پرکار سینما و همسر نیلوفر خوش‌خلق بازیگر تلویزیون و سینما است. 

بنابراین گزارش امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی سیاسی نیروی هوایی فعالیت خود را آغاز کرد. 

حیایی در سال 1370 بازیگر یک تئاتر مخصوص کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود و از همان سال فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد. 

حیایی در پانزدهمین جشنواره، فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده‌های خورشید شد. 

زمان زیادی بر طول انجامید تا امین حیایی نقش اول پروژه‌های سینمایی شد، تا اینکه در سال 1381 رکورد دار بازی در فیلم‌های سینمایی شد،‌ او در سال 81 در شش فیلم مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت ظاهر شد. 

بازیگر مجموعه کلاه پهلوی در سه فیلم سیروس الوند به نامهای هتل کارتن، دستهای آلوده و مزاحم ایفای نقش کرده است. 

حیایی سرانجام در جشنواره سال 86 موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شب شد. 

فعالیت امین حیایی در تلویزیون از سال 1372 و با سریال آپارتمان به کارگردانی اصغر هاشمی آغاز شد و آخرین مجموعه‌ای که با بازیگیری حیایی از رسانه‌ ملی پخش شد سریال ساخت ایران بود که مدتی در پخش خانگی به فروش می‌رسید. 

امین حیایی دو سال زودتر از تلویزیون به سینما وارد شد و در اولین فیلم سینمایی خود هم مثل تلویزیون، با اصغر هاشمی همکاری داشت. فیلم دو همسفر درسال 1370 توسط اصغر هاشمی ساخته شد که امین حیایی در آن فیلم تجربه اولین فیلم سینمایی را سپری کرد. 

بازی‌های متفاوت امین حیایی در فیلم‌های مختلف او را به عنوان یک بازیگر توانمند در ایفای نقش ها معرفی کرد. آخرین اثر سینمایی حیایی فیلم آدم باش به کارگردانی مجید جوانمرد است که هنوز به اکران نرسیده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار