موسوی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارت مستمر بر توزیع و مصرف سوخت در کشور وجود ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید براینکه در حال حاضر بیشتر مرزهای کشور گرفتار قاچاقچی های هستند که سوخت ارزشمند کشور را به تاراج می‌برند گفت: تا زمانی که قیمت سوخت در ایران با سایر کشورهای جهان هیچگونه تناسبی نداشته باشد، نمی‌توان اذعان کرد قاچاق سوخت متوقف شده است.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قاچاق سوخت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر مرزهای کشور گرفتار قاچاقچیانی هستند که سوخت ارزشمند کشور را به تاراج می‌برند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که قیمت سوخت در ایران با سایر کشورهای جهان هیچگونه تناسبی نداشته باشد، نمی‌توان اذعان کرد قاچاق سوخت متوقف شده است.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان سوخت به راحتی در مرزهای کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در ایران قاچاق آن به کشورهای دیگر است.

موسوی نژاد، با انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد جایگاه‌داران سوخت، گفت:‌ ضعف مدیریت و نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت سبب افزایش انگیزه افراد برای سوء‌استفاده از سوخت ارزان و در نتیجه ایجاد بازار سیاه شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر ضرورت توزیع سوخت اعم از بنزین و گازوئیل به اندازه مصرف، افزود: در صورتی که سوخت بیش از نیاز در دسترس قرار بگیرد به طور حتم به هدر رفت منابع ملی و همچنین قاچاق آن منجر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عرضه گازوئیل سهمیه‌ای با قیمت بسیار نازل به افزایش انگیزه برخی افراد برای فروش مازاد مصرفشان منجر شده، تصریح کرد: باید جلوی هر نوع قاچاق سوخت و ایجاد بازار سیاه برای آن را تشدید نظارت‌ها گرفت.

موسوی‌نژاد ادامه داد: نظارت بر نحوه مصرف گازوئیل سهمیه‌ای از فروش آزادانه سوخت و ایجاد بازار سیاه جلوگیری می‌کند

وی با تاکید بر اینکه به اندازه کافی قانون برای مقابله با قاچاق سوخت در کشور داریم، افزود: هر نوع تخلفی که در حوزه سوخت رخ می دهد نتیجه ضعف نظارت‌ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، راهکار مقابله با هدر رفت سوخت و همچنین قاچاق آن را تقویت نظارت‌ها از مبادی عرضه تا مصرف خواند و تصریح کرد: در صورتی که شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نظارت دقیقی بر نحوه مصرف سوخت عرضه شده داشته باشد به هیچ وجه سوءاستفاده از سوخت برای کسب درآمد بیشتر را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار