وحشت موسسه انگلیسی از هکر‌های ایرانی

موسسه تحقیقات تکنولوژی Small Media در گزارشی پیرامون قدرت و وضعیت سایبری و وضعیت زیر ساخت و سیاست گذاری ایران اشاره کرده است که سرعت پیشرفت ایران در این حوزه بسیار بیش از تصورات متخصصان حوزه امنیتی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دیوید کندی متخصص حوزه امنیت سایبری و بنیانگذار موسسه امنیتی TrustedSec در این خصوص بیان کرده است: پنج سال پیش هرگز گمان نمیکردم که ایران روزی به جایگاهی برسد که اکنون دارد. زمانی ایران و قدرت سایبری ایران را در رده درجه چهارم یا D-Grade طبقه بندی میکردیم، اما در حال حاضر قدرت سایبری ایران بسیار پیشرفت کرده است و در حد کشورهایی همچون روسیه و چین قرار دارد.

کندی همچنین اشاره کرده است: قطعا روسیه برای مواجهه با ناتو کمک فراوانی به ایران در راستای افزایش توان سایبری این کشور کرده است. اکنون اگر ایران تصمیم به از کار انداختن موسسات مالی ایالات متحده یا فلج کردن ارتباطات نظامی این کشور بگیرد، به خوبی از پس این کار برخواهد آمد.

وی بیان کرده: در حالی که انگیزه اغلب هکرهای چینی و روسی رقابت و مسائل مالی است، اما هکرهای ایرانی برای نفوذ عمیق به سرورها و از کار انداختن آنها آموزش دیده اند. به گفته کندی هکرهای ایرانی یک سوال را از خود میپرسند: آیا میتوان در یک نقطه حساس کمین کنم و در زمان بروز تعارض ایالات متحده را فلج کنم؟

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه هفته قبل از سوی موسسه تحقیقات فناوری انگلیسی Small Media منتشر شده است – اینجا – از زمان ریاست جمهوری حسن روحانی تا کنون ایران بودجه تحقیقاتی و عملیاتی امنیت سایبری را 12 برابر افزایش داده است:

این گزارش اشاره کرده است که حسن روحانی که وعده داده بود تا ظرفیت و توانایی سایبری ایران را افزایش دهد، اکنون سالیانه بودجه ای برابر با 19.8 میلیون دلار را به این موضوع اختصاص میدهد. این در حالی است که بعد از آنکه کرم آمریکایی استاکس نت به سیستم های دولتی ایران نفوذ کرد و یک پنج از سانتریفیوژ های فعال در تاسیسات هسته ای ایران را از کار انداخت، اکنون تمرکز سایبری ایران بر تهدیدات خارجی قرار گرفته است.

دیمیتری آلپروویچ یکی از بنیانگذاران موسسه امنیت سایبری CrowdStrike در مصاحبه ای با The Hill در ماه نوامبر گفته بود: من هیچ کشوری را – حتی ایالات متحده – سراغ ندارم که مانند ایران تمرکز خود را حتی در بالاترین سطوح دولتی بر موضوع سایبری معطوف کرده باشد. و هر روز نیز بهتر شده اند.

این در حالی است که در هفته گذشته ایان برمر متخصص مسائل ژئوپولیتیک و رئیس موسسه Eurasia در پیام توییتری خود عنوان کرده بود: ظرف مدت 10 سال آینده پیشرفت ظرفیتهای سایبری ایران بیش از پیشرفت هسته ای این کشور مشکل ساز خواهد بود:

وی همچنین اشاره کرده بود که اقدامات تهاجمی ایالات متحده در حوزه سایبری میتواند از سوی رقیبان ضعیف تر این کشور متقابلا پاسخ داده شود.

جف باردین، مامور ارشد اطلاعاتی در موسسه امنیت سایبری Treadstone 71 بیان کرده: دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف که مشابه با MIT در ایالات متحده است، تمرینات هک خود را با بازی گرفتن پرچم انجام میدهند. به این صورت که هر تیم تلاش میکند تا بتواند سریع تر از دیگران حفره های امنیتی را پیدا کرده و رمزگذاری را بشکند و از فایروال عبور کند.

باردین اشاره کرده است: این موضوع بسیار جالب توجه است زیرا اغلب اساتیدی که این دانشجویان را برای یک هک موفق آموزش میدهند اساسا در ایالات متحده و انگلستان آموزش دیده اند.
منبع: تابناک
برچسب ها: وبگردی ، هکر ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار