هاشمی: امیدهای آسیا را نمی‎شناسیم

سرمربی تیم ملی والیبال زیر 23 سال گفت: با توجه به اینکه هنوز تمرینات تیم ملی مردان شروع نشده ما بدون هیچ مشکلی برنامه‌های آماده سازی‌مان را در سالن فدراسیون با تجهیزات مدرن انجام می‌دهیم.

هاشمی: امیدهای آسیا را نمی‎شناسیممریم هاشمی سرمربی تیم ملی والیبال رده سنی امید در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اطهارداشت: تمام تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات ناشناخته هستند برای اینکه در طول رقابت‌ها به مشکل برنخوریم سعی کردیم فیلم بازی‌های مسابقات قهرمانی جوانان سال گذشته و همچنین قهرمانی رقابت‌های دانش آموزی آسیا را تهیه و به خوبی عملکرد بازیکنان را آنالیز کنیم به این شکل به یک شناخت نسبی از تیم‌های رقیب دست پیدا خواهیم کرد البته با این وجود هنوز بخش اعظمی از شناختمان از حریفان تاریک است که به طور حتم در طول برگزاری مسابقات نسبت به گرفتن اطلاعات فنی از تیم‌ها و ارائه آن به بازیکنان اقدام خواهیم کرد.

هاشمی از بی‌تجربگی ملی‌پوشان می‌گوید و خاطرنشان کرد: اکثر این بازیکنان تجربه چندانی از حضور در مسابقات بین‌المللی برخوردار نیستند برخی هم سابقه حضور در پیکارهای قهرمانی نوجوانان و یا جوانان آسیا را دارند ولی به هیچ عنوان نباید سطح کیفی رقابت‌های زیر 23 سال را با رده‌های سنی مقایسه کرد چون بازیکنان این رده به دنبال راه‌یابی به تیم ملی بزرگسالان هستند و از انگیزه و توانایی‌های بالایی برخوردارند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال یادآور شد: با توجه به شرایط خاصی که ملی‌پوشان این رده سنی باید داشته باشند کار ما برای دعوت از بهترین‌ها سخت بود و علاوه بر آن فرصت کافی برای انجام تمرینات و بازی‌های دوستانه نداریم ما پیشنهاد دعوت از تیم‌های خارجی کشورهای همسایه را به فدراسیون داده‌ایم و امیدوارم شرایط برای این کار فراهم شود مسئولان فدراسیون به طور جدی پیگیر این مساله هستند ولی متاسفانه در حال حاضر تیم‌های ملی اکثر کشورها درگیر مسابقات داخلی خود هستند و نمی‌توانند به ایران بیایند.

هاشمی خاطر نشان کرد: همان‌طور که گفتم کار برای انتخاب بازیکن در این رده سنی سخت بود ما اصلا به مقوله صغر سنی نه اعتقاد داریم و نه انجام می‌دهیم، بودند والیبالیست‌هایی چون نگار کیانی، مهتاب رحمانی، شبنم علیخانی و... که برای قرار گرفتن در این تیم از نظر سنی فقط چند ماه از نظر میلادی کم داشتند ولی به خاطر رعایت قوانین به آن‌ها اجازه ندادیم که در تیم زیر 23 سال تمرین کنند.

وی گفت: باز هم می‌گویم که ما برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا زمان کم داریم و با توجه به تعطیلات نوروز، باید در کمتر از 2 ماه تیم را برای شرکت در این پیکارهای حساس و سنگین آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال در خصوص توقعاتی که از ملی‌پوشان در این رقابت‌ها می‌رود گفت: من این مبحث را به خود قضاوت کنندگان واگذار می‌کنم ولی دوست دارم که آن‌ها از این منظر به قضیه نگاه کنند که در ترکیب تیم ایران فقط 2 بازیکن تجربه حضور در مسابقات آسیایی را دارند و سطح این رقابت‌ها بسیار بالاست ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه‌ای خوب و قابل قبول به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار