رییس ستاد سفرهای نوروزی؛

ثبت 15 میلیون 787 هزار تردد در جاده های استان تهران / افزایش 3 درصدی سفرهای نوروزی در دور اول

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ازثبت 15 میلیون 787 هزار تردد در جاده‌های استان تهران خبر داد و گفت: امسال میزان سفرهای نوروزی در دور اول 3 درصد افزایش داشته است.

ثبت 15 میلیون 787 هزار تردد در جاده های استان تهران / افزایش 3 درصدی سفرهای نوروزی در دور اول
فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح ویژه نوروزی بخش راهداری از 25 اسفند ماه سال 93 اغاز و تا 15 فروردین ماه سال 94 ادامه دارد گفت: دور اول سفرهای نوروزی روز گذشته به پایان رسید و دور دوم از امروز از هشتم فروردین آغاز شده است و تمامی مسیرهای ورودی و خروجی استان تهران پرترافیک است.

وی در ادامه افزود: در دور  اول سفرهای نوروزی سال 94، 15 میلیون و 787 هزار تردد در جاده‌های استان تهران ثبت شده است که امروز 1 میلیون 370 هزار تردد ثبت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه میزان تصادفات امسال کاهش یافته است گفت:  سال گذشته در دور اول سفرهای نوروزی 8 فوتی و 8 زخمی داشتیم و امسال خوشبختانه تعداد فوتی‌ها به 5 مورد و زخمی‌ها به 10 مورد رسیده است.

واحدی در ادامه توضیح داد: امسال تمامی محورهای استان تهران مجهز به سامانه‌های ترددشمار مکانیزه شده‌اند و تعداد آنها به 31 مورد رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه‌ها مشخص شد که میزان ترددهای جاده‌ای امسال بین 2 تا 3 درصد افزایش یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: امسال تمامی مسیرهای خطرناک از جمله گردنه ها با استفاده از ماشین‌‌الات راه سازی و نمک پاش برف روبی و نمک‌پاشی شدند و از فردا نیز با ورود یک سامانه بارشی جدید تمامی راهداران اماده‌باش هستند.

واحدی اظهار داشت: تمامی راهداران استان تهران در طرح نوروزی به صورت شبانه‌روزی اماده‌باش هستند و اقدامات لازم برای داشتن یک سفر ایمن برای مسافران فراهم می‌کند.

وی از راه اندازی یک نرم‌افزار ایران راهیار در تلفن‌های همراه خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند با نصب این نرم افزار در تلفنهای همراه خود از تمامی وضعیت راهها اب و هوا و ریزش کوهها و تصادفات مطلع شوند و یا خود اگردر مسیر با مشکل مواجه شوند اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، سفر ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار