تبریز؛

افتتاح اولین کارگاه و نمایشگاه تخصصی چاپ باتیک

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اولین کارگاه ونمایشگاه چاپ باتیک و روسری کلاقه ای در اسکو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرزین حق پرست افزود: روستای اسکندان اسکو به عنوان مهد ابریشم بافی آذربایجان شناخته می شود و ابریشم به عنوان مهم ترین مواد اولیه روسری کلاقه ای شناخته می‌شود.

قوچی ادامه داد: این کارگاه به اعتبار 400 میلیون تومان و در مدت 6 ماه افتتاح شده و در حال حاضر 12 نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی وجه تمایز این نمایشگاه را به نسبت سایر کارگاه های اسکو در اجرای زنده و کارگاهی بودن این مجموعه دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 نفر در شهرستان اسکو به چاپ باتیک مشغول هستند و از این راه کسب در آمد می‌کنند و به دلیل صادارت این محصول به کشورهای آسیای میانه و همچنین استان های گلستان ، اردبیل و خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی شهرستان اسکو را به دلیل قرار گرفتن در مسیر روستای تاریخی کندوان و دارد بودن صنایع دستی دیگری همچون تزئینات چوبی ، منبت و معرق کاری و همچنین داشتن نان و دوشاب اسکو یکی از مهم ترین مناطق گردشگری استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

شایان توجه است علاقه مندان به بازدید و خرید از این نمایشگاه و کارگاه تخصصی  می‌توانند به شهرستان اسکو ، محله میلان ، روبه روی ثبت احوال مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که شهرستان اسکو با داشتن 16 هزار ۱۴۰ پانزدهمین شهر استان آذربایجان شرقی محسوب می شود و روسری کلاقه ای یا چاپ باتیک ز مهم ترین صنایع دستی این شهرستان است که در سال 91 به ثبت ملی رسیده است.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.