تبریز؛

صادرات 5 هزار تن کشمش ملکان به خارج از کشور

فرماندار شهرستان ملکان گفت: در سال گذشته پنج هزار تن کشمش به ارزش 250میلیارد ریال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، جهانگیر اسکندرزاده با اشاره به اینکه این مقدار کشمش پس از فرآوری و بسته بندی به امارات، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، ارمنستان، اوکراین و روسیه صادر شده است  گفت: ملکان از لحاظ تولید کشمش مقام اول استان آذربایجان شرقی و سوم کشور را دارد.

فرماندار ملکان خاطرنشان کرد: این تنها بخشی از صادرات کشمش این شهرستان از هفت کارخانه سبزه پاک کنی است و بخشی دیگر از طریق کارخانه های شهرستان های همجوار صادر شده است.

اسکندرزاده با اشاره به رقابت شدید کشورهای تولید کننده کشمش، خواستار توجه به نوع بسته بندی و رعایت استانداردهای بین المللی از طرف کارخانه های سبزه پاک کنی شد.

کشمش میوهٔ رسیده و خشک انگور است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام های مختلفی در بازار به فروش می رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود.

فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول ها جلوگیری و موجب کنترل قند خون در بدن می شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید است.

مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور کرده و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می شود.

متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می دارد.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
من به یکی از انگورکارای تبریز بدهکارم میخوام اون دنیا یقمو نگیره هیچ نشونه ای ازش ندارم فقط یه اسم فکر کنم اون موقع ها کارخونه هم داشته کارخونه تولیدی کشمش انگوری/بچه شمالم اگه کسی که بچه اونجاس میتونه کمکم کنه پاسخ بده لطفا/راستی یه شماره هم ازش دارم که خاموشه/