چگونه از بروز دندان درد در ایام نوروز پیشگیری کنیم ؟

بهترین توصیه‌ای که در ایام عید به افراد می‌شود چه در حالت عادی و یا شرایط عید که خوردن شیرینی و تنقلات شایع‌تر است رعایت بهداشت دهان الزامی است.

نگار کریمی متخصص دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین توصیه‌ای که در ایام عید به افراد می‌شود چه در حالت عادی و یا شرایط عید که خوردن شیرینی و تنقلات شایع‌تر است رعایت بهداشت و دهان الزامی است. 

وی افزود: منظور از بهداشت دهان به این منظور صحیح مسواک زدن افراد است. 

افراد به مسواک زدن دقت زیادی ندارند و در هنگام مسواک زدن باید به زمان آن دقت کرد. 

کریمی بیان کرد: حداکثر دفعات مسواک زدن در روز دوبار است که مردم باید آن را انجام دهند و زمان‌های مناسب برای مسواک زدن در هنگام صبح و قبل از خواب می‌باشد. 

وی بیان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد استفاده از نخ دندان است که قبل از مسواک زدن باید از آن استفاده کرد. 

زدن مسواک به تنهایی نمی‌تواند به این معنا باشد که فرد دیگر مبتلا به خرابی دندان نمی‌شود و شرایط خاصی ایام عید شرایطی است که افراد وقتی از شیرینی‌جات استفاده می‌کنند که شرایط PH دهان روبه حدی می‌رسوند که باکتری‌ها می‌توانند در آن زمان عمل پوسیدگی‌رو بیشتر کنند.

متخصص دندانپزشک اذعان داشت: گفته میشود اگر فردی از شیرینی‌جات استفاده می‌کند حداقل کاری که می‌تواند برای برگشت PH دهان انجام دهد این است که به دهان خود آب بزند و از شکلات‌هایی که چسبندگی بالایی دارند استفاده نکنند چون این نوع شکلات‌ها که شیرینی به مدت زمان بالایی در دهان حضور داشته باشد و باعث پوسیدگی دندان شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، درد ، بیماری ، پوسیدگی ، دهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار