رمان نفت به فصل بي ثباتي رسيد/ وقتي توپ و تانك ها قيمت نفت را منفجر مي كنند

قيمت نفت همواره مانند نوزادي گوش تيز به صداي جنگ حساس بوده است، صدايي كه نفت را مي ترساند و از پله هاي افزايش قيمت بالا مي برد.

رمان نفت به فصل بي ثباتي رسيد/ وقتي توپ و تانك ها قيمت نفت را منفجر مي كنندبه گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 95 سنت کاهش به بشکه‌ای 58 دلار و 24 سنت خرید و فروش شد.

نفت آمریکا هم کاهش 1 دلاری داشت و بشکه‌ای 50 دلار و 43 سنت به فروش رفت. قیمت بنزین هم با کاهش 2.82 دلار گالنی 185 دلار و 35 سنت خرید و فروش شد و گازوئیل هم کاهش 3.75 دلاری را تجربه کرد.

قیمت نفت بعد از افزایش شدیدی که روز گذشته به دلیل حمله هوایی عربستان و هم‌پیمانانش به یمن داشت امروز کاهش یافت.

روز گذشته قیمت نفت 5 درصد افزایش یافت که بیشتر این افزایش روزانه در یک ماه بود. دلیل افزایش قیمت حمله هوایی عربستان و هم‌پیمانانش به یمن بود که نگرانی‌هایی را درباره قطع صادرات نفت به وجود آورد.

بیشتر نگرانی این بود که تنگه باب‌المندیب بسته شود که روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت دیگر کشورها از این تنگه عبور می‌كند.

اين ترس تلخ خريداران طلاي سياه فعلا منتفي است، حالا آنها اين روزها منتظر اتفاق غير منتظره هستند، اتفاقي كه شايد قيمت نفت كم فروغ اين روزهارو حسابي دست خوش تغيير كند.

اما آنچه مسلم است جنگ ها چه كوتاه مدت و مقطعي  و چه طولاني و چند جانبه هميشه قيمت نفت را دستخوش تغيير كرده، تغييري كه اكثرا شيب آن به سمت صعود سوق دارد.

گزارش از رضا حسيني

انتهاي پيام/

برچسب ها: نفت ، طلای سیاه ، یمن ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار