بهار جلوه گاهی از زیبایی و تنوع رنگها

زیبایی طبیعت و تنوع رنگها در فصل بهار به ما انرژی مثبت می دهد، در صورتیکه به آن اعتقاد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران،، گرایش به زیبایی در همه انسانها وجود دارد، دیدن مناظر زیبای طبیعت سبب دور شدن افکار مزاحم منفی از ما شده و در نتیجه استرس را کاهش می دهد، فصل بهار هم جلوه زیبایی از قدرت پروردگار متعال در طبیعت است به عنوان مثال آسمان آبی، زمین فرش شده با چمن سبز، گلهای رنگارنگ و شکوفه های زیبا هر یک به تنهایی می تواند انسان را در فصل بهار سرشار از شادی و سرو کند، همچنین ترکیب رنگها در این فصل، بیشتر نمایان و چشمگیر می شود.

براین اساس مریم ملک صالحی روان شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تنوع رنگها در فصل بهار و اثر آنها بر انسان اظهار کرد: به عنوان مثال نارنجی کم رنگ با کمتر کردن فرکانس و امواج مغز سبب تمرکز حواس و کنترل ذهن می شود همچنین رنگ قرمز با بالا بردن امواج مغز هیجان، انرژی و فعالیت ما را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: رنگ آبی موجب آرامش و رنگ سبز نشاط آور است که در فصل بهار مشاهده می شود.

ملک صالحی تاکید کرد: بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که در مجموع، ترکیب این رنگها در فصل بهار، استرس را کم کرده و سبب آرامش بیشتری در ما می شود.

این روانشناس یادآور شد: طبیعت به ما انرژی میدهد اما به اعتقاد و باورها هم بستگی دارد یعنی اگر به این مسئله معتقد باشیم که طبیعت و زیبایی های آن به انسان انرژی مثبت می بخشد همینطور هم خواهد شد.

گفتنی است، هر رنگ اثر مخصوصی بر ذهن انسانها دارد که بهتر است به روانشناسی رنگها توجه کرده و ذهن خود را از افکار منفی دور کنیم.


گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/


برچسب ها: بهار ، زیبایی ، تنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار