باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

کنترل بازار تنها تا شب عید/سوء استفاده برخی فروشندگان از تعطیلات

اگرچه به گفته مسئولان بازرسان اصناف حتی در ایام تعطیلات بر بازار نظارت می‌کنند و سامانه 124 نیز به شکایت مردم رسیدگی می‌کنند؛اما باید گفت در این ایام تنها رسیدگی به شکایات کافی نیست و حداقل این انتظار می‌رود که دراین ایام نیز مانند شب عید نظارت بر بازار بیشتر شود تا مردم مجبور نباشند برخی کالاها را با چند برابر قیمت تهیه کنند.

کنترل بازار تنها تا شب عید / سو استفاده برخی فروشندگان از تعطیلات
گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حاکی از آن است که اگرچه مسئولان در شب عید قول کنترل بازار و ثبات قیمت میوه را داده بودند اما این امر تنها تا شب عید عملی شد.

بر اساس این گزارش در روزهای ابتدایی فروردین ماه قیمت میوه و مخصوصا سیب و پرتغال افزایش چشمگیری یافت و هر کیلو پرتغال در مغازه‌های سطح شهر از 6 تا 10هزار تومان به فروش رفت بر این اساس خانواده‌هایی که در شب عید میوه خود را تهیه نکرده بودند در روزهای ابتدایی سال مجبور شدند میوه مورد نیاز خود را با چند برابر قیمت تهیه کنند.

حسین مهاجران رییس اتحادیه میوه  و سبزی تهران در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران علت افزایش قیمت میوه را تعطیل بودن سردخانه‌ها و نیز اختلال در حمل و نقل در هفته اول فروردین عنوان می‌کند.

به گفته وی قیمت تابع عرضه و تقاضا است و با باز شدن سردخانه‌ها از هفته دوم فروردین قیمت سیب و پرتغال از دوشنبه این هفته ثابت می‌‌شود.

مهاجران بر  این نکته تاکید کرد که نمی‌توان پیش بینی کرد قیمت سیب یا پرتغال کاهش باید دید که استقبال از آن در چه حد است.

در این راستا برخی نانوایی‌ها نیز از این قافله عقب نماندند و در برخی از مناطق شهر قیمت هر عدد نان سنگک به 1300 تومان افزایش یافت.

گفتنی است؛هم اکنون هر کیلو مرغ نیز در بازار با میانگین قیمت 7700 تومان به فروش می‌رسد و با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی تعطیلات و 13 فروردین شاهد افزایش قیمت مرغ نیز خواهیم بود.

اگرچه به گفته مسئولان بازرسان اصناف حتی در ایام تعطیلات بر بازار نظارت می‌کنند و سامانه 124 نیز به شکایت مردم رسیدگی می‌کنند اما باید گفت در این ایام تنها رسیدگی به شکایات کافی نیست و حداقل این انتظار می‌رود که دراین ایام نیز مانند شب عید نظارت بر بازار بیشتر شود تا مردم مجبور نباشند برخی کالاها را با چند برابر قیمت تهیه کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، عید ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
کرایه ماشین های سواری بین شهری چرا به صورت نجومی رفته بالا؟؟؟!!!؟؟؟ مثال یکی از مسیرهای رفت و آمد همیشگی من تا 93/12/29 2500 بود دیروز وقتی مسیر می رفتم 3500 شده ؟؟!!!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار