باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

چرایی مطرح شدن ادعای مضحک رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها/ماشین تبلیغاتی عربستان به دنبال چیست؟

در حالیکه عربستان سعودی شدیدا ملت مظلوم "یمن" را آماج بمباران قرار داده، اما ادعاهایی از سوی رسانه‌های وابسته به این کشور مطرح می‌شود که مضحک و دروغ است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ منطقه "غرب آسیا" با اغتشاشات و تجاوزات عربستان سعودی فصل جدیدی از تحولات را تجربه می‌کند. در این میان سعودی‌ها سعی دارند هرطور که شده همسایه صبور خود (جمهوری اسلامی ایران) را وارد غائله کنند؛ حال آنکه جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در منطقه دخالت نمی‌کند.  
 
هرچند که موضع جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص بوده (گفتگوی یمنی - یمنی برای حل مشکل این کشور)، اما ماشین تبلیغاتی وابسته به برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی سعی دارند تا به هر نحو با تبلیغات مسموم خود "جمهوری اسلامی ایران" را متهم کنند. 

عربستان به دنبال چیست؟
 
رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها اخیرا ادعای مضحکی را مطرح کردند که ناوهای مصری، ناوگروه ایرانی (ناوگروه ۳۳ نیروی دریایی ارتش) را مجاب کرده که از "خلیج عدن" بازگردند؛ حال آنکه در زمانی که این ادعا مطرح شده، هیچ‌گاه ناوگروه ایرانی در منطقه مورد ادعای رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی حضور نداشته است.  
 

گسیل کامیون‌های حامل زره پوش در مرز "یمن" گویای دخالت سعودی‌ها در این کشور است

به نظر می‌رسد عربستان که شدیدا از شکست در "یمن" واهمه دارد، سعی دارد تا با استفاده از شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغات مسموم جمهوری اسلامی ایران را بازیگر تحولات "یمن" نشان دهد، حال آنکه بمباران‌های هوایی و گسیل کامیون‌های حامل زره پوش در مرز "یمن" گویای این است که عربستان در "یمن" دخالت می‌کند و حضور تجهیزات نظامی انبوه سعودی‌ها گویای این نکته است.  

 
چرایی مطرح شدن ادعای مضحک رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها/ ماشین تبلیغاتی عربستان به دنبال چیست؟


دروغگویی رسانه‌های وابسته به عربستان


علاوه بر این ناوگروه ۳۳ نیروی دریایی ارتش مسیر ماموریتی مشخصی داشته و در این ماموریت گستره عملیاتی‌اش تمایل به سمت "شرق آسیا" داشته و نه "خلیج عدن" که خود دلیل دیگری بر دروغگویی رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی است. 

چرایی مطرح شدن ادعای مضحک رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها/ ماشین تبلیغاتی عربستان به دنبال چیست؟

اگر یک مرور به گذشته داشته باشیم تقریبا آخرین روزهای دی‌ماه ناوگروه 33 نیروی دریایی ارتش برای اجرای ماموریت خود، عازم آب‌‌های بین‌المللی شد. این ناوگروه، شامل "ناوشکن شهید دریابان نقدی"، "ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس" و "زیردریایی طارق"، در شمال "اقیانوس هند"، جنوب "هندوستان"، "سریلانکا"، "تنگه مالاکا" و "دریای جنوب چین" دریانوردی کرد. پس لازم است رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی کمی از نقشه جغرافیا بهره ببرند تا اظهارات مضحک و دروغین مطرح نکنند.



چرایی مطرح شدن ادعای مضحک رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها/ ماشین تبلیغاتی عربستان به دنبال چیست؟

حیطه عملیاتی ناوگروه 33 شرق آسیا بود

ناخدایکم "کرمانشاهی" فرمانده ناوگروه سی و سه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) اظهار داشت: طبق برنامه پیش‌بینی شده غربی ناوگروه سی‌وسوم نداجا که اوایل بهمن ماه سال گذشته ماموریت برون مرزی خود را به مقصد شرق آسیا از اسکله منطقه یکم بندرعباس ترک کرده بود، پس از هفتاد روز دریانوردی هم‌اکنون در راه بازگشت به میهن اسلامی است.

کرمانشاهی در پاسخ به اظهارات یکی از سایت‌های وابسته به کشورهای منطقه که ادعا کرده بود ناوهای مصری در راه ورود به خلیج عدن ناوهای ایرانی را مجبور به ترک منطقه نموده‌اند، ضمن تکذیب این ادعا اظهار داشت: در طول ماموریت با هیچ یک از شناورهای کشور مصر برخوردی نداشته و در زمان اعلام ادعای سایت مذکور در بندر کوچین کشور هندوستان حضور داشتند.

چرایی مطرح شدن ادعای مضحک رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها/ ماشین تبلیغاتی عربستان به دنبال چیست؟


 دیپلماسی دریایی نداجا و شانتاژ خبری سعودی‌ها


نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش داشته تا با دیپلماسی دریایی و حفاظت از آبراهه‌های بین‌المللی نه تنها برای کشور بلکه برای تمام منطقه مفید باشد و نجات کشتی‌های تجاری بین المللی از جمله کشتی چینی نشان از نقش آفرینی مثبت نیروی دریایی راهبردی ارتش دارد و رسانه‌های سعودی هیچ‌گاه نمی‌توانند تراوشات ذهن خود را با شانتاژ خبری دیکته کنند.  
 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار