باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

تکرار دوباره ادعاهای "آسوشیتدپرس" این‌بار توسط "رویترز"/ جوسازی رسانه‌های غربی به اوج رسیده است

گزارشات خبرگزاری "آسوشیتدپرس" و "رویترز" حاوی نکات غیر دقیقی از جمله انتقال اورانیوم از ایران به روسیه و تعداد سانتریفیوژ مورد توافق دارد که تمامی این‌ها از سوی مذاکره کنندگان ارشد هسته‌ای کشورمان تکذیب شده است.

تکرار دوباره ادعاهای
به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گزارشات خبرگزاری "آسوشیتدپرس" و "رویترز"  حاوی نکات غیر دقیقی از جمله انتقال اورانیوم از ایران به روسیه و تعداد سانتریفیوژ مورد توافق دارد که تمامی این‌ها از سوی مذاکره کنندگان ارشد هسته‌ای کشورمان تکذیب شده است.

"رویترز" دقایقی پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داد:ایران تمایل نشان داده است تا سانتریفیوژهای خود را به شش هزار عدد کاهش دهد و اورانیوم غنی شده خود را به روسیه بفرستد.در مقابل غرب حق ایران را برای غنی سازی در مصارف پزشکی و تحقیقاتی به رسمیت می شناسد.

"آسوشیتدپرس" نیز اعلام کرده بود که ایران با انتقال تمام اورانیوم غنی‌شده خود به روسیه موافقت کرده است و اختلاف روسیه و آمریکا در زمینه تحریم‌های ایران است.

یک مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ،گزارش خبرگزاری آسو شیتدپرس که حاوی نکات غیر دقیقی از جمله در مورد انتقال اورانیوم از ایران به روسیه  است را رد کرد و افزود: انتشار چنين اخباري از سوي برخی از رسانه هاي غربي در راستاي فضاسازي هايي در جهت اخلال در روند مذاكرات صورت مي گیرد که البته اقدامی بیهوده و غیرحرفه ای است.

وی درباره فضاسازی رسانه های غربی اظهارداشت: هیچگونه توافقی صورت نگرفته و موضوعاتی همچنان باقی مانده که باید حل وفصل شود و طرفهای ذیربط بجای این فضاسازی‌ها باید دست از زیاده خواهی‌های خود بردارند و تصمیم راهبردی خود را اتخاذ کنند که توافق می‌خواهند یا فشار.

حال نکته حائز اهمیت این است که در این برهه زمانی که تمام طرفین اعلام کرده‌اند که در حال رسیدن به فهم مشترکی هستند، این جوسازی‌ها به اوج خود رسیده است تا در روند مذاکرات خلل ایجاد کند زیرا صهیونیست‌ها بارها و بارها در رابطه با توافق با ایران هشدار داده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گزارش ، تحلیل ، مذاکرات ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار