در حال به‌روزرسانی/مذاکرات هسته‌ای؛

روز پایانی مذاکرات/ کشیده شدن مذاکرات به چهارشنبه/ پایان نشست 4 ساعته

امروز پایان ضرب‌الاجل 2 طرف برای تعیین چارچوب کلی توافق است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روز ششم از دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 امروز با نشست مشترک وزرای خارجه گروه 1+5 و وزیر امور خارجه کشورمان آغاز می‌شود.

البته معاون وزیر امور خارجه روسیه به جای لاوروف -- که روز گذشته لوزان را ترک کرد -- در این نشست شرکت می‌کند.

امروز پایان ضرب‌الاجل ایران و 6 قدرت جهانی برای دستیابی به چارچوب کلی توافق هسته‌ای محسوب می‌شود. ممکن است مذاکرات امروز تا پاسی از شب ادامه پیدا کند.

-- 23:45: قرار بود امروز (سهشنبه) روز پایانی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5 + 1 باشد؛ ولی به نظر میرسد این مذاکرات 1 روز دیگر هم ادامه داشته باشد. جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید در این خصوص اظهار داشت: "مذاکره کنندگان ما به این نتیجه رسید‌ه اند که قصد دارند در صورت لزوم این گفت و گوها را فردا هم ادامه دهند؛ مادامی که این گفت و گوها سودمند باشد." این بدان معناست که مذاکرات فردا هم ادامه خواهد یافت.

-- 11:08: نشست وزرای خارجه گروه 5 + 1، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان به پایان رسید. این نشست بیش از 4 ساعت به درازا کشید که در مذاکرات چند ماه گذشته کم‌سابقه است. حضور "لاوروف" -- وزیر خارجه روسیه -- از نکات جالب این نشست بود. طرفین بر این نکته تأکید کرده‌اند که ممکن است مذاکرات تا پاسی از شب و حتی تا فردا ادامه پیدا کند.

-- 21:51: آقای بعیدی‌نژاد از تیم مذاکره‌کننده کشورمان هم حل معضل سازوکار تحریم‌ها را تأیید کرد؛ ولی بر این نکته صحه گذاشت که مسائلی پیرامون تحریم‌ها هنوز لاینحل مانده است. وی تصریح کرد در صورت لزوم، مذاکرات پس از پایان ضرب‌الاجل امشب نیز ادامه خواهد یافت. ساعاتی پیش نیز شایعاتی مبنی بر حل معضل سازوکار رفع تحریم‌ها در لوزان سوئیس منتشر شده بود.

-- 21:29: برخی منابع آگاه در لوزان از حل اختلاف بر سر سازوکار رفع تحریم‌ها -- در صورت امضای توافق جامع هسته‌ای -- خبر می‌دهند. پیش از این از "رفع تحریم‌ها" به عنوان یکی از مهمترین مسائل حل‌نشده در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5 + 1 نام برده می‌شد. حالا باید دید آیا مقامات ایران و 6 قدرت جهانی این گزارش -- یا ادعای شایعه‌گونه -- را تأیید می‌کنند؟

-- 20:32: روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: "بنیامین نتانیاهو" امروز از مراسم آغاز فعالیت "کنست" (پارلمان) این رژیم برای حمله به ایران، کشور‌های 5 + 1 و توافق هسته‌ای احتمالی استفاده کرد. "نتانیاهو" در اینباره مدعی شد: "توافقی که در لوزان در حال شکل گرفتن است مسیر را برای ایران دارای سلاح هسته‌ای هموار خواهد کرد. زمان فرار ایران برای تولید سلاح‌های هسته‌ای -- چنان‌که در آغاز گفته شده بود -- سالها به درازا نخواهد کشید؛ بلکه به کمتر از یک سال کاهش خواهد یافت -- یا حتی کمتر از آن. ... توافقی که در لوزان در حال شکل گرفتن است به ایران امکانات زیر‌زمینی برای غنیسازی اورانیوم، یک رآکتور آب سنگین در اراک و سانتریفیوژ‌های پیشرفته خواهد داد. این‌ها چیز‌هایی هستند که چند ماه پیش -- به درستی -- به ما گفته شد برای یک برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ضروری نیستند. ... اسرائیل سرش را در شن فرو نخواهد برد و برای دفاع از خود به هر کاری دست خواهد زد."

-- 20:14: اظهارات یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا: "متخصصان و دیپلمات‌های ما برای رسیدن به توافق به شدت و بیوقفه کار می‌کنند. تیم ما در حال ارزیابی جایگاه فعلی ماست. ... در تمام طول روز برای رسیدن به تصمیم‌های منتهی به بهترین مسیر آینده تلاش می‌کنیم. اگر احساس کنیم در حال پیشرفت هستیم، به کارمان ادامه می‌دهیم. ... ممکن است کار تا فردا هم ادامه پیدا کند. ... هنوز تصمیمی برای برنامه سفر ما اتخاذ نشده است."

-- 19:27: نشست وزرای خارجه کشور‌های 5 + 1، وزیر امور خارجه کشورمان و "فدریکا موگرینی" -- مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- دوباره از سر گرفته شد. البته تفاوت این نشست مشترک با سایر نشست‌های امروز، حضور "سرگئی لاوروف" -- وزیر خارجه روسیه -- است. او پس از یک روز غیبت دقایقی پیش به محل برگزاری مذاکرات وارد شد. انتظار می‌رود با حضور وی، مذاکرات شتاب بیشتری بگیرد.

-- 18:05: ورود "سرگئی لاوروف" -- وزیر خارجه روسیه -- به فرودگاه ژنو. وی به زودی -- و پس از یک روز غیبت -- به مذاکرات هسته‌ای اضافه خواهد شد.

-- 17:33: وزارت خارجه آمریکا امروز به دلیل شرایط متغیر لوزان، کنفرانس خبری روزانه برگزار نمی‌کند.

-- 17:30: آغاز مجدد نشست مشترک وزرای خارجه گروه 5 + 1، ظریف و مسئول ارشد سیاست خارجی اروپا. (معاون لاوروف به جای خود وی در جلسه حضور دارد.)

-- 16:48: پایان نشست مشترک دوم وزرای خارجه گروه 5 + 1 و ظریف پس از 2 ساعت.

-- 16:41: برخی از خبرنگاران حاضر در لوزان سوئیس و هتل میزبان مذاکرات از افزایش احتمال حصول "نوعی توافق" خبر می‌دهند. آنها معتقدند تشدید تدابیر امنیتی در دفتر سازمان ملل در ژنو، نشانه حصول توافق است.

-- 16:23: یک منبع آلمانی خبر داد: وزرای خارجه آلمان و فرانسه همچنان در لوزان باقی می‌مانند.

-- 16:15: خبرگزاری "رویترز" گزارش داد: کاهش بهای نفت "برنت دریای شمال" همزمان با روز پایانی نشست وزرای خارجه ایران و گروه 5 + 1 در لوزان سوئیس. بهای هر بشکه نفت خام "برنت دریای شمال" با 1 دلار و 25 سنت کاهش در بورس لندن به 55 دلار و 4 سنت رسید. (بهای نفت ساعت 15:30 به وقت تهران به‌روز شده است).

-- 16:02: شبکه "راشا تودی" از امضای احتمالی توافقی مشروط و جزئی تا پایان امروز خبر داد. شبکه "بلومبرگ" نیز خبر مشابهی را منتشر کرده است.

-- 15:31: "جان کری" در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره احتمال حصول توافق هسته‌ای پرسیده بود گفت: "فکر می‌کنم شما تا پایان روز به پاسختان خواهید رسید."

-- 15:05: خبرهایی در خصوص صدور بیانیه مشترک یا برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه آلمان و فرانسه تا کمتر از 25 دقیقه دیگر منتشر شده است.

-- 14:48: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: حصول توافق نزدیک است ولی اتخاذ تصمیم در خصوص مسائل دشوار احتمالاً به بعد موکول خواهد شد.

-- 14:45: آغاز دومین نشست امروز وزرای خارجه گروه 5 + 1 و ظریف.
-- 13:59: خبرگزاری "آسوشیتد پرس" به نقل از مقاماتی که نامشان فاش نشده است مدعی شد: ایران و گروه 5 + 1 امروز بر سر تمدید مذاکرات توافق می‌کنند. این بدان معناست که احتمالاً امروز توافقی کلی امضا نخواهد شد.

-- 13:27: لاوروف -- وزیر خارجه روسیه -- در نشستی خبری در مسکو عنوان کرد: فرصت مناسبی برای دستیابی به توافق در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

-- 13:24: اظهارات "سرگئی ریابکوف" -- معاون وزیر خارجه روسیه -- در لوزان: "از 6 صبح کار می‌کنم و لاوروف هم به لوزان بازمی‌گردد. ... دیشب تا ساعت 2 بحث و گفت‌وگو داشتیم و امروز صبح هم از 6 بامداد کار را از سر گرفتیم. ... امیدوارم شما به شکلی مثبت، شگفتزده شوید."

-- 13:03: آغاز نشست عراقچی، تخت روانچی و صالحی و مونیز و شرمن. (مونیز = وزیر انرژی آمریکا. شرمن = معاون وزیر خارجه آمریکا.)

-- 12:36: خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بازگشت قریب‌الوقوع "سرگئی لاوروف" -- وزیر خارجه روسیه -- به لوزان سوئیس.

-- 12:01: شبکه "پرس تی‌وی" خبر داد: ایران به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای نیست.

-- 11:32: وزیر خارجه آلمان هنگام صرف صبحانه در لوزان: در مذاکرات ایران با نوعی بحران روبرو شده‌ایم. شاید راهکارمان را تغییر دهیم. باید دید...

-- 10:14: سرمقاله روزنامه ایندیپندنت: احتمال حصول توافق هسته‌ای با ایران تا ساعاتی دیگر.

-- 09:41: آغاز نشست وزرای خارجه گروه 1+5 و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا. معاون لاوروف به جای خود او در نشست حضور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
دقت کردین یه چیزو!!!!!!!

اینکه آمریکا و اسرائیل اگه تحریم ها رو بردارن خودشونو خراب کردن که این همه وقت همه رو الاف کردن
اگه برندارن بازم خودشون رو خراب کردن چون تحریم رو ما جواب نمیده....

پس به افتخار خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
همه چیز به اسراییل و لابی های صهیونیستی آمریکا وابسته است زیرا آنها جهان را با سرمایه خود اداره می کنند.دولت در آمریکا عروسک خیمه شب بازی صهیونیزم جهانی است.در واقع نظام سلطه توسط صهیونیزم اداره می شود.
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۲۳:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
سلام
اینها با اسلام و این انقلاب مشکل دارند هسته ای بهانه است.
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۲۲:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
مگه اینهمه پیشرفت و تکنولوژی و فناوری هسته ای با کمک 1+5 بوده که حالا بخوایم به اونا امیدداشته باشیم؟ فقط باید به خودمون و امکانات خودمون و غیرت و همت خودمون تکیه کنیم. تاحالا که شده ازاین به بعدهم میشه. انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
عادل بهمیی
۲۱:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
با سلام به یاری امام خامنه ای ایران پیروز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به قول رهبری به این کشورها اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
خلیل روستازاده اسنقی
۱۹:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
تیم محترم مذاکره کننده خسته نباشیدوصبورباشیداین حقانیت وصداقت ماست که آنهارابه میزمذاکره کشانده.زنده باداسلام،ودرودبرتمامی شهدادرجای جای کره ی زمین وامام راحل وسلام برمهدی ورهبرمعظم ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
areyan
۱۹:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اگه توافق بشه واسه هر دو طرف مفیده و اگه نشه ما ضرر نکردیم و واسه ما فرقی نداره و اتفاقا مفید هم هست
توجه کرده باشین استکبار مارو در هر زمینه ای تحریم کرده ما ایرانیا در اون زمینه پیشرفت کردیم و امروز اقتصادمون و بانک هامون تحریمه الان داریم میبینیم که اقتصادمون ایرانی تر شده و محکم تر
بزرگی میگه دردی که ادمو نکشه بزرگتر و قوی ترش میکنه
ما ایرانی هستیم ....درور بر تمام ایرانی های عزیز
Germany
حامی صلح و عدالت جهانی
۱۹:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
با توجه به سالها فعالیت صلح آمیز بین المللی ایران و تحولات بیداری اسلامی و همچنین طبق نظرات کلی ملت نستوه ایران بنا به همین نظرات موجود برای مذاکرات،می توان 2 مورد نتیجه گیری زیر را مد نظر داشت:
1- بعد از هرگونه صداقت و اعتمادسازی بیشتر از طرف ایران، توافق کامل انجام بشود یا نشود، دشمن سیاست زورگویی خود را حفظ خواهد کرد .

2- توافق بشود یا نشود باید به سیاستهای کلی صلح آمیز جهانی خودمان ببالیم ولی طبق بیانات قبلی رهبری عزیز که در مضمون نامگذاری امسال هم بود؛ نباید فقط امید به همکاری طرف مقابل و بیرونی داشته باشیم، بلکه باید چشم به درون و ظرفیتهای اسلامی- ایرانی بومی خودمان داشته باشیم تا همچنان پرچم سرافرازی و پیشرفت و عدالتخواهی کشورمان را در اهتزاز ببینیم..
بهرحال نباید در هیچ حالتی ناامید شد که خداوند خود، هرچه صلاح ما در آنست را مقدرخواهد کرد و حتی در بدترین حالت، آرمانخواهی و استکبار ستیزی ملتها همراه با ملت توحیدی و عدالتخواه ما نتیجه خود را خواهد داشت..
-
محبی
۱۸:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
برای سلامتی تیم مذاکره کنندگان خودمان صلوات ....
United States of America
بهنام
۱۸:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به یک تفاهم سیاسی امروز میرسند ولی به توافق جامع نمی رسند میکشه به دور بعدددددددد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۱۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به دکتر ظریف عزیز خسته نباشید می گم انشاء الله با پیروزی برگردند....
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۷:۲۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
هردوطرف خوب ميدونند چكار مي كنند شما زياد فك نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا کریمی
۱۷:۱۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
سلام
...
ان شاءالله هرچه به صلاح مردم است پیش می آید...
به تیم مذاکره کننده ایرانی خداقوت عرض می کنم...
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۱۶:۴۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
من با روحانی موافقم.عشق است روحانی و دولت تدبیر وامید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
مردم توافق دو مرحله ای قبول ندارن توافق اگه میشه یه بار ن دو بار
Iran (Islamic Republic of)
ali shahiki
۱۶:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
توافق حاصل میشه امریکا راهی دیگه براش نمونده چون کل منافعش در خاور میانه در خطره
Iran (Islamic Republic of)
خودت
۱۶:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
یکی از بند های مذاکره ی هسته ای برداشتن چهارشنبه سوری و جایگزینی 13 بدر یه جای ان است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بهتون قول میدم توافق نمیشه موکول می کنند به یه وقت دیگه که اونم سه ماه دیگه است.اگه تحریم هاطی نتیجه این مذاکره ها برداشته بشه تقریبانزدیک به سی،چهل درصدقیمت اجناسی که براساس دلارقیمتشون مشخص میشه افت قیمت خواهند داشت.خداییش هرکی باحرف من موافقه لایک کنه.قربانتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
باید در این معاهده رضایت حق(با اجزاء و شرایط مربوط) وجود داشته باشد و تشخیض آن هم با ولی فقیه است.
Seychelles
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
مطمئنا باهم توافق میکنن که توافق رو به بعد موکول کنن، خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
گرچه من به شخصه امیدی به توافق برد- برد ایران با گروه 5+1 ندارم ولی از اینکه گروه مذاکره کننده ایرانی با تمام قوا در مقابل این حیله گران ایستاده اند تا بهانه واهی به دست آنها ندهند تا نکند آنها جامعه بین الملل را با خود همراه کرده و به ایران حمله کنند، خدا را شاکرم و به گروه مذاکره کننده ایرانی از ته دل خسته نباشید و خدا قوت می گویم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چه توافق بشه و چه نشه اصلا مهم نیست , مهم بازی کردنه تیم ایرانیه که شکر خدا بسیار زیبا بازی و هماهنگ بازی میکنند. این رو خود شش قدرت هم فهمیدن که تو بازی کم اوردن.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان محمودزاده
۱۴:۲۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
الان میان امریکایی ها میگن ایران نباید از یمن حمایت کنه ایرانم میگه به شما چه بعد به توافق نمیرسن .!
Iran (Islamic Republic of)
تامی
۱۴:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
8 ماه دیگه تمدید میشه خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
امیدوارم هرچه به صلاح مردم ایران اون اتفاق بیوفته انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۴:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اون کسی که نوشته بودی جلوی پیشرفت ملت را یکسال و خورده ایه گرفتن ..دقیقا میشه بفرمایید شما از انرژی هسته میدونید .....جالب مقام ولایت اجازه دادن برای مذاکره بعضیا کاسه داغ تر از آش هستن ...خدا قوت به تیم مذاکره کننده ...حداقل اینکه دیگه جایی ب ای شک و شبهه نمیمونه ..
Iran (Islamic Republic of)
مجله فرهنگی مرصاد
۱۳:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
دوستان لطفا ؛خواهشا ؛اینقد نگید آمریکا واسرائیل همکارن؛همه کاره خداس؛خدا اگربخواهد؛ خدا بعضی از افراد را آنقدر غرق در مادیات می کند که خوشی دلشان را میزند ؛که بمب بسازند وسر زن وبچه مردم بی گناه خالی کنند؛دریغ از اینکه ذره ای فکر کنند وشکر به جا آورند((آمریکا واسرائیل رو عرض کردم))؛آخه تقصیر خودشان هم نیس بلکه نژادشان اینگونه است ؛که کینه و ظلم وستیز از اسلام بر دل دارند؛ فقط تحریم وهسته ای را مسئله قرار دادند تا وقتشان بگذرد؛بلکه هدف نهایی واصلی آنها چیز دیگر یعنی اراده و توان ملت مسلمان را می خواهند بگیرند؛ که از خدا می خواهیم که شرّشان را به خودشان برگرداند.انشاء الله.11فروردین93-کارگروه فرهنگی مرصاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
خدا یارتون دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۳:۴۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
انشاله توافق حاصل بشه .در همه حال پشت سر رهبر هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۱۳:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
و من یتوکل علی الله فهو حسبه
-
سلیمان یوسفی نیا
۱۳:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بهترین ثمره ی مذاکرات هسته ای کشورعزیزمان ایران اسلامی وگروه 1+5این است که امنیت واقتدارنظام جمهوری اسلامی ماحفظ شود.
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۳:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به نظر بنده این توافق باید به نتیجه برسد چون امریکا از ایران واهمه داره و هرچه قدر دیرتر به توافق برسن به ضررشون تموم میشه ولی میخواد امتیاز بیشتری از ایران بگیره در هرصورت ما امیدواریم آن چیزی که به صلاح ملت ایران هست روی کاغذ نوشته بشود.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
هیئت ماکره کننده ایران: خدا قوت.
و من یتوکل علی الله فهو حسبه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
در هر صورت ایران برنده هست . به نظر من شکست معنی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
با حول و قوه الهی وارد هر مذاکره شوید
وبا جرس قاطع و شهامت مدافع عزت ایرانی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بابا وقت شما و ارامش شما بیش از اینها ارزش داره بیخودی حرص نخورید چون فایده نداره سیاست رو به اهلش بسپارید
Iran (Islamic Republic of)
lpمحمدرضا
۱۳:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
من که تا پای جان با رهبر عزیزم هستم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
امید به خدا
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۲:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
فکر نکنم توافق امروز انجام شه
تمدید میشه
Iran (Islamic Republic of)
جهان آرا
۱۲:۵۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چه توافق بشه چه نشه ما مسیر خود را خواهیم رفت سرنوشت جهان به ایران گره خورده.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم ممی پور
۱۲:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
انشالله که نتیجه خوبی در بر داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
انشاا.. هرچی به صلاحه رخ بده
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۲:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ما امیدوار هستیم که توافقی صورت پذیرد اما نباید متکی به این مذاکرات بود و همه امور کشور را دخیل به این امر دانست
چرا که در حال حاضر بیشتر مسئولین چشم به این توافق دوخته اند وعملا کار های عمرانی و خصوصا بحث تولید متوقف گردیده ما باید با قدرت مسیر را ادامه دهیم و چشم به دست دیگران نباشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ایول
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ما توافقمان را با دنيا کرديم ، فصل الخطاب فتواي رهبري است ، هيچ باکي هم از نيرنگ و حقه بازي دشمنان نداريم خداوند مکر اونا را به خودشون بر مي گردونه ، ما تحريم ها را با ايمانمان شکستيم نيازي به لغو تحريم اجانب نداريم.
بچه هاي انقلاب خدا قوت.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۳:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بدرستي و دقيق بيان کردي.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اینایی ک منفی دادن فازشون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
تامی
۱۲:۵۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
8 ماه دیگه تمدید میشه خخخخخخخخخ
-
رحمان عابدینی
۱۲:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بایدمثل خودشون توافقی بکنیم که بشه بازگشت!همش به توافق کردن یانکردن فکرنکنید!درآینده ممکنه خیلی مسایل تغییربکنه!((نرمش قهرمانانه))رهبرعزیزم دوستت دارم
United States of America
مجتبی
۱۲:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
قطعا همینطوره... سر کاریم
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۱۲:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به نظر من هیچ فایده ای نداره، برای تحریم ایران بهانه زیاد دارن، باید فکر اساسی برای کشورکرد، الان هم تحریم رو بردارن دوباره به بهانه ای واهی دیگه مجددا تحریم میکنند
Germany
مهدی مطاعی
۱۲:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
بایدبه آقای ظریف خسته نباشیدگفت که درمقابل 6ابرقدرت دنیاازحقوق ملت ایران شجاعانه دفاع می کند.
Iran (Islamic Republic of)
تفثل
۱۲:۳۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
سرکاریم حرف نرتضی درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
توافق بد و تسلیم شدن در برابر زیاده خواهی های آن ها هر گز نباید اتفاق بیفتد ، نخبگان سیاسی هوشیار و فعال باشند (مثل مجلسی ها،اساتید،سپاه و بسیج و... )باشند
United States of America
اسماعیل
۱۲:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چقد به این توافق دل خوش کردیم؟!؟
با دشمنان مدارا!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
دلخوش به مذاکرات نیستیم
بعضیها سرکارند و نگاهشون به گرگه ،ولی ما هم ببری در برابر آنها هستیم
ولی خسته نباشید به مذاکره کنندگان میگیم
Iran (Islamic Republic of)
غلامی از آمل
۱۲:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
باید با دقت هرچه تمامتر و محتادانه عمل کرد و با خواست بحق ملت رشید ایران اسلامی و مقام معظم رهبری مطابقت کامل داشته باشد و لا غیر...
Iran (Islamic Republic of)
سید منصور موسوی زاده
۱۲:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند : باید به درون نگریست و چشم امید به دشمنان نداشته باشیم. ولی اگر توافق حاصل نشد ،بایستی کار تحقیق و توسعه پروژه های هسته ای پر شتاب تر از قبل دنبال شود. چون تاخیر بیش از این به نفع دشمنان و به ضرر ملت قهرمان ایران خواهد بود.
United States of America
ESMAIL
۱۲:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ایرانیان از شما توافق نمی خواهند اونها می خواهند حقوقشون را به باد ندهید شاید شادی مردم در عدم قرار داد باشد پس محکم بر حقوقتان باشید
Iran (Islamic Republic of)
عبد خدا
۱۲:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
هر چه باشد چه توافقی بشود یا نشود دشمنی این زورگو ها همچنان باقی خواهد ماند دوستان عزیز که دلتان به هر نحوی برای ایران وایرانی واسلام ناب میتپد واقع بین باشید انشاا... غلبه بر کفر از آن حزب خدا است
Iran (Islamic Republic of)
آراد
۱۲:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اول خسته نباشید به برو بچ باشگاه که خبر هارو انلاین میزارن .بعدم تیم مذاکره کننده .حتما از حق ملت ایران دفاع خواهند کرد در غیر اینصورت مذاکره ایی که به ضرر ایران باشه رو انجام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
داریوش احمدی میرقائد
۱۲:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ما ذوالفقار حیدریم.باتمام توان پشت سرمولایمان هستیم.یازهرا (س)
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
خدایا هر چه صلاح ما است خمان را مقدر فرما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چشم من اب نمیخوره ترفای مقابل نرمش نشون بدن و توافق کنن .برگردیم به تاریخ نگاه کنیم میفهمیم آمریکا چیکاره است .تو چند سال اخیر با سران کشورها افغانستان -عراق لیبی-مصر-که دوستانشون بودن.....
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۱:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
یرای اقای طریف و همکارانشان ارزوی موفقیت میکنم ایشالا دست پر برگردن به کشور عزیزمون حمایت میلیون ها ایرانی پشت شماس خسته نیاشین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
انشاالله توافق حاصل شودوتحریمها برچیده شود هرچند زمان خواهد بردولی به خلاص شدن ازاین موضوع وپرداختن به دیگرمسایل کشور مهم است.
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۱۱:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
چه توافق حاصل بشه و چه نشه باید یه خسته نباشد به تیم مذاکره کننده گفت ، برادران خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
خدا قوت در صورتی باید گفت که این موضوع برای برخی برای همیشه درس شود. 1 سال و خرده ای وقت مردم و پیشرفت کشور را متوقف کردند .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
انهم یکیدون کیدا و اکید کیدا فمهلل الکافرین امهلهم رویدا.
انشاالله به نفع جمهوری اسلامی ایران تموم میشه.
آمریکا و اسرائیل به این نتیجه رسیدن که مقابله با ایران دیگه امکان پذیر نیست به خاطر
1.لگد کوب شدن گنبد آهنین توسط پهپاد ایرانی و موشک های حزب الله
2.شکار RQ170
3.شکار اسکن ایگل
4.پیروزی در جنگ های غزه
5.نابودی داعش توسط سپاه قدس
6.پیشرفت های ایران در زمینه های علمی و ....
تا کور شود هر آنکه نتوان دید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به نظر من تا زمانی که امریکا تحت نفوذ اسراییل و عربستان است دشوار است که به نتیجه برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اگر توافق انجام نشد امیدوارم اون اقتصاد مقاومتی که مقام ولایت بر اون تاکید داشتن رو دولت و مجلس و در کنارش مردم با همدلی و همزبانی به جد پیگیری کنن............ ضمن اینکه حصول توافق دور از انتظار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی نوحی
۱۱:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
احتمال توافق بسیار پایین است. بر فرض هم اگر توافق صورت پذیرد تحولات منطقه اجازه اجرای آن را نخواهد داد در نتیجه توافق احتمالی کاغذ پاره ای بیش نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
امیدوارم خبرای خوبی از مذاکرات بیرون بیاد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
در ناامیدی بسی امید است
گر تقلب نکنی ورقه سفید است
داداش دل نبند . کلا دارن زمان می گیرند تا توافق ژنو ادامه داشته باشه باز هم به زمان دیگری می افته. نیم در صد هم شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
منم باآقای جعفری پورموافقم کلا سرکاریم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
با امید موفقیت برای جناب اقای ظریف و هیت همراه.بهتر است ان کسایی که با ایران سر میز مذاکره میشینن و سنگ اندازی میکنن برای چند دقیقه به جریان نامه ایران به کاخ سفید فکر کنن{اگر بخواهیم از این نزدیک تر هم می اییم} پس حواستان باشد ما پشت رهبریمان هستیم.خدا بهات رحم کند ان روزی که رهبرمان حکم جهاد بدهد. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۱۱:۲۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
با آرزوی موفقیت برای تمام مسولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی، انشاالله امروز به حول و قوه الهی مثل همیشه پیروز خواهیم شد .
-
ایرانی
۱۱:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
ما توافقی که ایران توش ضرر کنه و باعث بشه غیرت ایرانی زیر سوال بره نمی خواهم.باید توافقی صورت بگیره که ایران به خواسته هاش برسه در ازای کاهش غنی سازی یا متوقف کردنش.سر به دار میدهیم ولی تن به ذلت نمی دهیم.
-
حسن
۱۱:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اگر توافق هم نشه ما پشت سر سید علی هستیم و ایران قدرتمند و قدرتمندتر در جهان خواهد شد. هرکه مولایش علی ست چه باک...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
الکی میگه
اگه توافق نشه دو سال از تحقیقات هسته ای عقب موندیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
واقعیات رو که ببینیم به دلیل دشمنی تاریخی استعمار با آزادی کشور های استعماری از ایران آزاد در دنیا وجهه ی بدی ساخته اند که مذاکرات و لغو تحریم این چهره را به نفع ایران اصلاح می کند اما از سوی دیگر باید دید که آیا هدف از لغو تحریم ها اجرای نقشه ای دیگر مانند سرازیر کردن کالاهای کشورشان برای برون رفت از بحران اقتصادی و غارت ثروت های ایران نیست ؟
ما به فرموده ی آقا به درون کشور و جوانان توجه داریم و برای کار کردن جوانان مملکت خودمان اجناس ایرانی را می خریم .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی شیرازی
۱۱:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
به نظر من که توافق حتما انجام میشه چون ایران نه با تهدید به جنگ ونه با تحریم به زانو در نیومده پس غرب مجبوره دست از زیاده خواهیش برداره
-
سید مجتبی موسوی
۱۰:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین .
خداوندا هر آنچه صلاح می دانی مقدر بفرما و کید و شر اشرار را به خودشان برگردان و آنی وکمتر از آنی مارا به خودمان واگذار مکن .
به یاری خدا و مولایمان حضرت صاحب الزمان (عج) از این مرحله نیز سربلند بیرون خواهیم آمد . ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
من که میگم توافق نمیکنند اخه آمریکا با اسرائل نمیزارند اینم برای مردم که بگیم امریکا و اسرائل ما موافق بودیم ایران خورش قبول نکرد اخه همه کاره امریکا اسرائیل برای همین می گم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی جعفری پور
۱۰:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
کلا سرکاریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
امیدوارم نتیجه خوبی حاصل بشه.برای ما توافق بدون لغو تحریم ها سودی نداره . ما پشت رهبری هستیم ....ما هم به وقتش سلیمانی میشویم برای بیگانه
Saudi Arabia
وحید
۱۰:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
الهی به امید تو خدایا خودت کمک کن
-
محسن
۱۳:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
فکر می کنی توافق بشه از آشمان نبات می باره
پسر خوب
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۳:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
توافق بشه قطعا از اسمان نبات نمی باره ولی ممکنه اضافه کار ما کارگرها رو که به بهانه کمبود بودجه قطع کردند برگردونن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۰:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
اقا محسن عزیز منظور اقا وحید این بود که خدا کمک کنه یه توافق خوب بکنن و امتیاز الکی ازمون نگیرن
پسر خوب
United States of America
حسین
۱۰:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
توافقی انجام نمیشه ، معلومه
آخرین اخبار